niet de moezel maar de belgsiche ardennen is onze place to be in 2017

Vorig jaar was onze vakantie een compleet fiasco, ik zat in een uuh “dipje” (lees: ik begon al hysterisch te huilen als ik de dop van de jampot niet open gedraaid kreeg) en vriend T had een kaak ontsteking waardoor we 1 van de nachten in de wachtkamer van de dichtstbijzijnde nightcare hebben doorgebracht.
Terwijl wij ergens in de achterhoek met amper 20 graden door de regen banjerden, bleek het hier in Limburg 30 graden met stralende zomerzon te zijn. Ik heb bij thuiskomst de grond gekust en heb god beloofd dat ik nooit meer zo’n domme dingen zou doen.

b9fe0e380b9e9fd9bdd604ed1b8cf0fd

Dus
Omdat ik heb gezworen om nooit meer aan vakanties te doen,
gaan we dit jaar toch weer een weekend weg.

Kamperen
Weetjewel
Met een tent
En een luchtbed
En een groep vrienden
En een wc rol voor de toiletten want die blijk je zelf mee te moeten nemen als je gaat kamperen.

De tv en laptop worden ingeruild voor een vuurschaal, marshmallows en een barbecue en ik hoef nog net niet in een beestenvel rond te lopen met een knots in mijn hand.
De buitenlucht schijnt rustgevend te zijn als je adhd hebt en rustgevend vind ik altijd wel klinken als iets hoopvols. Misschien kan dat ontspannen en “meer-bij-jezelf-blijven” dan toch.

1a1863c63230b5edc47a19a9ac8589c4Drie douches voor de hele camping en 1 of andere ziekmakende bacterie in de rivier waarin wij eigenlijk zouden gaan kajakken.
Ons geluk kan niet op.

De hele woonkamervloer ligt vol met spullen die je blijkbaar allemaal nodig hebt wanneer je gaat kamperen en ik heb sterk mijn twijfels of dat wel allemaal in mijn auto gaat passen.

Maar vriend T heeft er zin.
En er zijn in de ochtend verse broodjes.
En mijn gitaar gaat mee.
En we zijn met vrienden.
Dus: let’s go!

15 gedachtes over “niet de moezel maar de belgsiche ardennen is onze place to be in 2017

  1. Yeah Martha. Give it A go. Make it work.
    Kamperen is leuk en met een knots rondrennen is het ultieme vrijheidsgevoel. Zorg dan wel ervoor dat je niet blijft rennen. Zorg dat vriendje je aan de haren terug kan slepen naar de tent. Nog een aanrader: ga bosbessen plukken en geniet zo dubbel van de vruchten. En ach één douche?? Wie maalt er om hygiëne in de natuur. Oja wat errug rustgevend is: een kabbelen beekje, de wind die bladeren laat ritselen. Fijn toch!!
    En last nut not least: de Ardennen liggen met wind in de rug op spuugafstand van ons Limland. Héééérlijk rustgevende gedachte. Go for it! Alle groten der aarde zijn doeners.

    Liked by 1 persoon

  2. Martha in de tent te Ardennen dat gaat er knallen.
    Leg het berenvelletje maar op je luchtmatras het kan ’s nachts nog koud zijn daar.
    In de oerte moet je nu uitkijken maar kajakken kan je doen he als je in het bootje blijft zitten.

    Maar er een fijn weekend van.

    Aum Shanthi

    Liked by 1 persoon

  3. Hup Akela, dit wordt het avontuur van je leven. Oh wacht, er zijn daar geen beren, geen diepe canyons, geen touwbruggen…. Heb je ook speelkaarten en dambord ingepakt? Want je moet toch wat straks hè. In de Ardennen 🙂

    Liked by 1 persoon

  4. Hoi Martha. Is t weekend voorbij? Heb je de onzekerheden en gebrek aan comfort overleefd?
    Nog veel belangrijker; heb je samen met vriendje en jullie vrienden kunnen genieten, ontspannen en dichtbijjezelfblijven? Belangstellende en meelevende groet.

    Liked by 1 persoon

  5. het was echt een top vakantie geweest Pluto!! Ik zou zo weer terug gaan! Heel rustig en we zaten aan een kabbelend beekje. Allemaal van die hippe dingen gedaan als mountainbiken en survivaltochten enzo echt heel erg gaaf, ik ben helemaal zen!

    Like

  6. haha nou het voelde wel als de andere kant van de wereld hoor Sheila het was echt dik anderhalf uur rijden!! En we hebben toevallig in de avond een echt hert zien oversteken, dat is bijna hetzelfde als een beer en minstens net zo gevaarlijk dus ik bedoel maar.

    Like

  7. Ik moest gisteren nog aan je denken. We hebben last minute besloten dat we een paar daagjes naar de Franse Ardennen gaan. En misschien de Belgische nog, als het weer mee werkt. En toen dacht ik.. kijk nou, ik word net zo avontuurlijk als Martha 🙂

    Like

Geef een reactie

