zomervakantie 2017

Verre reizen maken is echt helemaal hip. Mensen stralen ultiem geluk uit als ze in een land zijn geweest waarvan ik persoonlijk het bestaan nog niet wist zoals bijvoorbeeld China of Florida. Dat ultieme geluk wilde ik ook wel eens ervaren. Vriendje en ik hebben nog geen kinderen en we zijn nog jong. Je leeft maar 1 keer en dus had ik besloten dat we eens iets van het leven moesten gaan maken en de wereld moesten gaan ontdekken.

Vriendje en ik zijn vorig jaar al een keer samen naar de achterhoek ver weg op vakantie geweest en zijn we na twee dagen terug naar huis gegaan omdat ik het niet aankon. Wat niet echt tot een succesverhaal van onze relatie heeft geleidt. Dit had vooral te maken met mijn depressieve stemming het slechte weer.
Bij thuiskomst riep ik huilend dat ik nooit meer op vakantie ging hadden vriendje en ik samen besloten dat we niet meer op vakantie zouden gaan en daar hadden we allebei vrede mee. Bij ons in het dorp is het ook heel mooi.

Toch zit het me niet lekker want de wereld is zo bijzonder groot en het meest bijzondere dat ik van die hele wereld heb gezien zijn de Hunebedden in Drenthe die ik me niet eens kan herinneren en dus wilde ik het dit jaar toch nog een keer proberen: Noorwegen.

2015ad64d0deeecd47ac78b2986193beTwee weken een wandel vakantie in Noorwegen.
Dat leek me echt de place to be.
Vriendje vond dat dan weer helemaal niet de place to be.
En ik werd binnen no time waanzinnig geïrriteerd snapte niks van zijn pessimistische reactie.

Ik ga niet met je naar Noorwegen.
Maar waarom niet dan?!
Omdat je de vorige keer drie dagen naar de achterhoek al te lang en te ver vond.
Maar dat was vorig jaar en dit is dit jaar, dat is toch heel anders?
Ik zie het verschil niet.
Dit jaar kan ik het wel.
Martha Noorwegen is 12 uur reizen.

Oke, ik moet toegeven, daar was ik even stil van.
12 uur reizen, serieus? 

Met het vliegtuig is het minder lang!
Ja dan moet je drie uur wachten om in te checken. 

Drie uur wachten? Boe.. Ik vind 5 minuten bij de supermarkt al te lang..

DUS:

Ik heb de plannen gewijzigd.
Vriendje en ik gaan 1 week naar de Moezel de wat? toe en als dat goed gaat, dan gaan we vólgend jaar naar Noorwegen.
Of het jaar erna.
Of het jaar daarna.
Of het jaar daarna.
Ofzo..

25 gedachtes over “zomervakantie 2017

  1. Martha ik hou ook niet van verre reizen. En kan zo genieten van heel kort bij vakanties. Ik ga ieder jaar naar de Mozel mooie streek en je kan er de rust in de natuur vinden leuke wandelingen doen maar ook kan je genieten van een glaasje wijn. En zoals je schrijft het zijn geen uren reizen.

    Aum Shanthi

    Liked by 1 persoon

  2. Verre reizen. Giga overrated! Nooit aan beginnen. Niets mis met de Moezel. Gezien de vele 65+ (inclusief mijn ouders) die er jaarlijks heen trekken, moet er iets de moeite waard zijn. Hmm… ik lees het al, misschien moet ik eens meer interesse tonen in die vakanties van mijn ouders.

    Liked by 1 persoon

  3. Wat Moezel dichtbij. Neuh hoor. Twee uuuuuur in auto duren langer dan je denkt. De Windraak heeft idd lekker ijs net als IJssalon Nostalgia langs de Maas. Allebei lekker, lekker dichtbij en t houdt je hoofd koel. Een prettige bijkomstigheid.
    Ben je graag onder wat oudere Nederlanders dan komt de Moezel toch weer in beeld. Zelfs de daar wonende Duitsers spreken er ons taaltje met een grappig accent.
    Je kunt een natuurlijke veilige afstand inbouwen door fietsend op vakantie te gaan. Gezond, je ziet nog eens wat, levert mediterraan kleurtje op en met de trein zoooo terug. Haha.

    Like

  4. Twee uur in de auto heb ik al vaker gedaan, dat staat in het: ” ik-kan-dat-lijstje” Fietsen naar de Moezel daarentegen… Lijkt me niet dat je in een half uurtje daar bent dus uh nee, ik zie mezelf nog eerder in het vliegtuig naar Noorwegen stappen dan op de fiets naar de Moezel.
    Ijssalon Nostalgia ken ik niet, maar als jij het zegt dan ga ik die in de zomer een keer uitproberen, wie weet verslaan ze (haha no way) de windraak!

    Like

  5. Ik denk dat het niet uitmaakt waar je bent, maar met wie je bent! En ik moet zeggen op vakantie een op een paar uurtjes afstand rijden klinkt heel relaxed! Je hebt het daar heus hartstikke naar je zin & Noorwegen komt nog wel een keer als je er klaar voor bent!

    Liked by 1 persoon

  6. precies Ivonne! Noorwegen loopt niet weg he, en zulke ideeën zijn vaak ook gewoon iets wat ik op dat moment besluit, een week later wil ik liever een poes hebben, of nieuwe kleren, of besluit ik dat ik toch anders aan yoga ga doen ofzoiets.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

