als een adhd’er geen energie meer heeft: huh?!

d2cfeff6779d4a52bc9e4a81f457c57bWist je dat je zelfs mindful kunt eten? Ik weet niet precies wat het inhoud maar ik vermoed dat het sowieso niet betekend dat je een big mag menu van de mac donalds naar binnen schrokt omdat je je afspraken te krap op elkaar hebt gepland.

Dit jaar had ik als doel voor mezelf gesteld om meer mindful te gaan leven. Ik heb nog altijd geen geduld gehad om te lezen wat dat nu eigenlijk betekend maar ik vond het zo’n mooi woord, en als je het zegt klinkt het zo volwassen en georganiseerd, dat ik vooral door blijf gaan met het roepen ervan. Wie weet dat dat mindfulle leven dan vanzelf op mijn pad gaat komen.

Ergens vorig jaar is er iets mis gegaan want tussen het rennen, werken en feesten door ben ik ergens langs mijn grenzen heen gerend en shit, hoewel ik adhd in overvloed heb, bleek dat ook ik ergens een energie grens heb.

huh? jij??
ja, ik kan het zelf ook niet geloven

Ik kwam erachter toen ik erover heen was gegaan geen aanrader en terwijl ik de laatste weken van 2016 met pijn en moeite door ben gekropen en ik al hysterisch ging huilen als ik de dop van de jampot niet open gedraaid kreeg (herkenbaar?), voel ik dat het nu weer wat beter met me begint te gaan. Ik kan nu zelfs al douchen, het huis poetsen EN de vaatwasser uitruimen op 1 dag. Soms kan ik me zelfs weer langer dan 6 minuten concentreren en ik kan de supermarkt weer trotseren zonder daarna op de bank neer te vallen alsof ik een marathon heb gerend. Ik bedoel maar, dat is toch ook al heel wat: 2017 word echt mijn jaar.

 

15 gedachtes over “als een adhd’er geen energie meer heeft: huh?!

  1. Met Eet mindful wordt bedoelt dat je eens probeert je volle aandacht aan je eten te besteden en niets anders doet dan alleen dat. Net als het leven is het leren je rust te vinden en minder je gedachten de vrije loop laat gaan. Is makkelijker geschreven dan gedaan hoor. Maar is wel zalig.

    Martha misschien wel goed dat jezelf bent tegen gekomen op je grens. Dan weet je ook dat Martha die heeft en dat het lichaam protesteert. 😉 🙂

    Aum Shanthi

    Liked by 2 people

  2. oke haha.. ik weet nou niet meer zeker of ik mindful eten als haalbaar doel voor 2017 moet gaan zien. XD
    Weet je Shivatje misschien heb je gelijk, ik denk dat het soms goed is om de auto even op een landweggetje in de zon te parkeren en om van het uitzicht te genieten ipv alleen maar de snelweg te nemen ^^

    Liked by 1 persoon

  3. hahahahaha Het is altijd het proberen waard. Nooit zeggen het is niet haalbaar.

    Dat is een prachtig inzicht. En gewoon genieten van het uitzicht van jezelf en wat erom je heen is.

    Met de auto zit je zo snel aan de grens ‘doordenkertje’ 😉

    Aum Shanthi

    Liked by 1 persoon

  4. Herkenbaar, helaas. Alle Dagen Heel Druk, maar als de druk te lang aanhoudt vreet dit energie. Ik hoop dat je snel weer, beetje bij beetje (duurt vast te lang!) komt de energie weer terug.

    Liked by 1 persoon

  5. Interessante blog, Martha! Wat je beschrijft over het gebrek aan energie vind ik heel herkenbaar.
    In een meditatiecentrum waar ik weleens kwam hing een tekst op het prikbord: “Mindful is niet hetzelfde als langzaam.”
    Dus wie weet, misschien is het best te combineren met een afhaalmenu. “Mindful eten bij de MacDo”. Als hun reclamebureau dat oppikt, kan het een trend worden.

    Liked by 1 persoon

  6. Heel herkenbaar!! Mindfullness is een prachtig woord maar er naar streven is best moeilijk. Heel veel succes met het vinden van deze volwassen vorm van rust.

    Liked by 1 persoon

  7. ja Joh Gentry!!! Ongelofelijk he!! Het klinkt allemaal zo mooi en veelbelovend en als je erover hoort denk je van jaaa dat gaat hem worden maar als puntje bij paaltje komt is het ineens gewoon echt verdraaid lastig he!

    Like

Geef een reactie

