en ik dacht dat mijn baan kwijt raken stom was: hallo UWV

En dan als je je baan kwijt raakt, is het nog altijd niet gedaan met alle stress: wauw. 

83655c403976009d1e24848ad60b20c6Hoewel het verliezen van mijn baan echt iets heel stoms is, was ik wel blij dat ik even op adem zou kunnen komen. Lekker een winterslaap houden, drie weken lang gewoon in de pyjama door het huis rondlopen, op mijn ooie-dooie op de Crocks door de supermarkt
slenteren en alle seizoenen van dr Phil en desperate housewifes kijken, misschien ook nog wel een harry potter marathon tussendoor, top. Dat leek me wel een goed idee.
Tussendoor een beetje eendjes voeren en paardjes aaien, de ADHD-medicatie met recept en al de vuilnisbak in sodemieteren en gewoon even een beetje chillen.

Mij kennende zou ik dat niet langer dan twee dagen volhouden, maar het voelde echt als een goed tijdelijk toekomstplan.

Dus:
Het verliezen van je baan is al zwaar klote op zich
Het geregel dat er daarna bij komt kijken, daar heb ik gewoon echt geen woorden meer voor.

Want:
Die WW uitkering krijg je niet zomaar.
En blijkbaar is het ook niet normaal om te zeggen: Laat die ww uitkering dan maar zitten want ja: “Martha daar heb je recht op!” en “Dat laat je toch niet aan je voorbij gaan?!”.

Bellen, regelen, dingen lezen, formulieren invullen, solliciteren en gesprekken voeren.
Ik ben best een leuke pedagoog, dat komt alleen niet over in al de bovengenoemde onderdelen in een gesprek want gesprekken voeren is gewoon niet mijn sterkte kant en aangezien ik ergens anders nog part-time werk heb, wilde ik mezelf heel even de tijd geven voordat ik een nieuw avontuur zou springen.

Enige probleem is dat het UWV en ik daar nog niet helemaal over op 1 lijn zitten.

10 gedachtes over “en ik dacht dat mijn baan kwijt raken stom was: hallo UWV

  1. ja precies, maar nu nog even niet, eerst even eendjes voeren en paardjes aaien. Gewoon even nu in dit moment leven in plaats van altijd die stress en dat geren. Even parkeren op het landweggetje ipv alleen maar doorknallen op die snelweg

    Liked by 1 persoon

  2. Ik snap daar dus helemaal niets van. Want paardjes aaien en eendjes voeren, iemand moet het toch doen? Kan je ook een behoorlijke dagtaak aan hebben. Kan je je dan niet aanmelden als vrijwilliger bij de lokale stadspark beheerder en dan zo officieel een tijdelijke (vrijwilligers)baan hebben? En dan beloof je plechtig dat je tussendoor sollicitatie brieven gaat schrijven, terwijl je Dr Phil kijkt vanuit je bureau. Maar van dat laatste merkt het UWV toch weinig. Maar dan zou je denken dat het UWV zou zeggen: Martha, we begrijpen je niet altijd, maar we zien dat je je best doet, dus vooruit met de geit. Het is voorlopig even prima zo.

    Liked by 1 persoon

  3. (Als reactie op jouw reactie:) Misschien zou het UWV ook wat meer oog moeten hebben voor de mens achter de werkloze.
    Veel sterkte, Martha. Zeker als je ‘gedeeltelijk werkloos’ bent, wordt de situatie al snel ingewikkeld.

    Liked by 1 persoon

  4. Heel veel succes bij het uwv. Mijn ervaringen zijn daar niet geweldig. Toen ik aangaf adhd te hebben (onder andere) zei de uwv arts, dat is een uitvinding van de pharmaseutische industrie, daar doe ik niet aan mee…dus zoveel vertrouwen heb ik niet in die kliek.

    Liked by 1 persoon

  5. Ja Kaya daar ben ik ook een beetje bang voor, het is echt een hoop gedoe en geregel maar ik heb besloten om er sowieso niet meer om te gaan stressen. Ik heb genoeg stress gehad en ik heb besloten dat het gaat zoals het gaat ik me er niet meer druk om ga maken.

    Liked by 1 persoon

  6. Serieus?! Ik heb al wel wat dingen gelezen over het UWV waar ik niet blij van werd, maar dit kunnen ze toch niet menen? En ook nog een arts die dat zei? Snap wel waarom die gast geen arts in het ziekenhuis is, denk dat ze hem daar niet (meer) wilden hebben..

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

