het leven is geen ponykamp

Weet je, soms zijn dingen gewoon niet leuk en wat mij opvalt is dat als iets niet leuk is, we met man en macht op zoek gaan naar argumenten waarom het zo erg nog niet is. Ik doe daar zelf aan mee, ik ben er een kei in. Maar waarom laten we niet-leuke dingen niet gewoon niet-leuk zijn. Waarom zoeken we altijd naar de positieve kant van de medaille. Waarom zoeken we altijd naar opbeurende gedachtes en naar goedmakende woorden.
Wáárom kunnen we niet gewoon een keer zeggen dat het k** is zonder al die goedbedoelde woorden ervoor en erachter.

Ik heb gewoon niet altijd zin om te horen dat de zon wel weer gaat schijnen, dat waar het ene deurtje sluit een ander deurtje open zal gaan, ik wil helemaal niet weten wat dat er altijd wel weer nieuwe dingen op het pad zullen komen en dat alles op zijn pootjes terecht zal komen.  43d7df5fa8493ce8be5e0fef198cd333

Soms wil ik gewoon alleen maar voor heel even verdrietig zijn omdat dat is hoe ik me voel.

Ik heb gisteren gehoord dat ik na december geen contractverlenging krijg en hoewel ik heus wel weet dat dat niet het einde van de wereld is en dat er vele ergere dingen in het leven zijn is het toch gewoon k**.

23 gedachtes over “het leven is geen ponykamp

  1. Het leven is ook soms ook kut. Veel succes met het zoeken naar een nieuwe baan. Voor nu, verwen je zelf even wat extra. Kijk een stomme serie om bij in slaap te vallen, hang lekker in een trainingspak op de bank.

    Liked by 2 people

  2. Ik zie mezelf even k*t voelen als iets positiefs. Dit omdat ik weet dat het er mag zijn en een tijdelijk iets is. En ja ik herken ook wel de “komt wel goed schatje” modus. Die heb ik doorgaans ook. Maar voor mij is “komt wel goed schatje” ook -ik mag me nu even ruk voelen-. Balen van je contract 😦

    Liked by 1 persoon

  3. Wat een tegenvaller, Martha! Ik kan me helemaal voorstellen dat je je daar rot over voelt. Met de insteek van je artikel ben ik het helemaal eens. Soms komen de aanmoedigingen gewoon een beetje te snel…

    Liked by 1 persoon

  4. Dankjewel voor je lieve reactie Sabrina.. Inderdaad soms mag je je gewoon even slecht voelen en dan daarna na een paar dagen gaat het vanzelf weer beter, maar die dagen dat je je slecht voelt, moet dat ook gewoon mogen kunnen, jij snapt het!

    Like

  5. Ja Kaya dankjewel, het was inderdaad echt even heel zwaar balen helaas. En hoe lief iedereen het ook bedoeld en hoe erg ik het ook waardeer, het is wat je zegt: soms komen de aanmoedigingen gewoon iets te snel en te vroeg en heb ik gewoon even een paar dagen nodig voordat ik daarvoor open kan staan.

    Liked by 1 persoon

  6. inderdaad en dan uiteindelijk kun je vanuit daar weer verder, maar soms heb je het huilen en het balen en het schelden even nodig voordat je weer verder kunt, maar mensen willen je gewoon weer graag blij en vrolijk zien en ook dat snap ik wel maar het lijkt dan net alsof je niet gewoon eerst even heel hard mag huilen terwijl je daar juist zo’n behoefte aan hebt.

    Like

  7. Maar dat is ook klote! It sucks big time. Daar kan iedereen wel leuk over zeggen dat het goed komt en dat er wel wat anders leuks op je pad komt en dat het bedrijf niet weet wat het mist.. blablabla… sure… nee, het sucks!

    Ik moet trouwens meteen denken aan Trump. Ik kan er nog steeds niet bij dat hij de president van Amerika wordt. Daar valt absoluut NIETS over goed te praten. Dat was het eerste waar ik aan moest denken, toen ik je blog las.

    Liked by 1 persoon

  8. Ja soms is het gewoon allemaal helemaal stom en dan heb je een paar dagen nodig om er weer je weg in te kunnen vinden (net als bij het nieuws over trump inderdaad). Ik had natuurlijk niet genoeg aan een paar dagen, ik had bijna een complete week nodig om ervan bij te trekken, maar we zijn nu onderhand dan toch weer back on track, yeah 🙂

    Like

Geef een reactie

