stop denk doe maar hoe.

e6043ac6c2dafd1ce43b4061d98f89bbIk snap niet hoe andere dat doen: 40 uur werken, het huishouden runnen, een sociaal leven bijhouden, sporten en hobby’s uitoefenen.
Nee maar echt, ik heb daar respect voor.
Als ik in een week 27 uur werk, 2 machines draai én mezelf iedere ochtend aankleed ben ik toch behoorlijk trots op mezelf.

Ik krijg het leven gewoon niet zo goed geregeld als andere mensen om me heen en nu weet ik niet of dat iets over mij zegt of toch meer over hun.

Hoewel ik mijn leven niet altijd even goed georganiseerd krijg, lijkt het voor mensen die me niet echt kennen alsof ik het allemaal prima op orde heb. Waarschijnlijk dat om die reden de mama van J aan mij vroeg of ik bij hun aan huis wil komen werken. (Weet zij veel dat ik de helft van de tijd mijn tanden-poetsen-in-de-ochtend oversla vanwege tijdgebrek en ik ongeveer drie keer in de week een boterham of kant en klaar maaltijd in de magnetron schuif, omdat koken na een werkdag teveel van me vraagt).

Dus omdat ik mijn leven met 27 uur werken, het huishouden, mijn sociale leven, het sporten en mijn hobby’s al niet georganiseerd krijg, was het geen moeilijke keuze om te maken. Ik heb de mama van J vriendelijk bedankt voor het aanbod en heb vervolges gezegd dat ik best vanaf oktober bij hun kan beginnen. Die zes uur extra werken in de week is natuurlijk geen enkel probleem, hartstikke leuk!

Die stop-denk-doe methode zit er nog altijd niet helemaal in bij mij geloof ik.

8 gedachtes over “stop denk doe maar hoe.

  1. Ik laat mijn fantasie al draaien Martha bij 2 machines draaien. Lap dan draait Martha al door hahaha. Nee de ene kan het perfect de andere niet.
    Martha je kent jezelf het beste en dan weet je dat dingen niet gaan zoals hoort.

    Stop denk doe methode moet je stapje voor stapje opbouwen. En dan ga je ook merken dat het je lukt.
    Eigenlijk beschrijf je het in je tekst stop nee dat kan nu niet denk ja misschien vanaf oktober doe extra uurtjes die meegenomen zijn.

    Aum Shanthi

    Liked by 1 persoon

  2. Neeeeeeehhhheeee… had ik een super lange reactie achter gelaten, is die weg. In het kort gezegd, dat mensen die 40 uur werken altijd tijd te kort komen. Dus dat het alleen maar lijkt dat ze alles op orde hebben. Blablabla…

    Nou ja, dat dus. In het kort.

    Liked by 1 persoon

  3. Dankjewel voor je reactie Skhivatje, ja inderdaad stapje voor stapje, uiteindelijk kom ik er wel. Ben gisteren begonnen met werken bij J en het was echt heel erg leuk dus voor nu ben ik wel heel blij dat ik toch heb toegezegd 🙂

    Liked by 1 persoon

  4. Boe super jammer Sheila, ben nu echt heel erg benieuwd naar je super lange reactie. Ja en weet je uiteindelijk werken we om te kunnen leven en niet andersom he. Maar ik ben gister bij kindje J begonnen met werken, en dat was echt super leuk dus eigenlijk ben ik nu wel blij dat ik gewoon impulsief ja heb gezegd en we zien wel hoe alles zo verder zal lopen.

    Like

Geef een reactie

