do it with passion or not at all

Hoewel ik eigenlijk heel erg creatief ben, ben ik denk ik gewoon te ongeduldig om die creativiteit een kans te geven. Ik vind het geweldig om te zien hoe mensen uren bezig kunnen zijn met een zelfgemaakt sieraad en hoe verbluffend dat resultaat kan zijn, en stiekem ben ik jaloers op die ene vriendin die van die prachtige dromenvangers maakt want dat zou ik eigenlijk ook wel heel graag willen, maar dat is aan mij gewoon niet besteed —> Als mijn knutselwerkje na 15 minuten nog altijd niet af is, of als het na twee keer proberen nog altijd niet lukt zoals het zou moeten lukken, ramt mijn ongeduld naar binnen en smijt ik alles ergens in een hoek waar ik het na een paar maanden weer terug vind en vervolgens maar weggooi, omdat het huis al vol genoeg ligt met rotzooi en onafgemaakte projecten.

Dat geeft niks want ik heb andere talenten.

Toch bestaan ze wel. Van die ad(h)d’ers die zich langer kunnen focussen dan een goudvis en die meer doorzettingsvermogen hebben dan een visstick en dus ook daadwerkelijk wel armbandjes en kettinkjes kunnen maken die mooi genoeg zijn om buiten de deur te kunnen dragen.

Echt niet
Echt wel

Mijn lieve blog vriendinnetje Sas van warhoofdje.nl kan dat. Zij heeft zelfs een kleine webshop opgezet en hoewel ik echt niet van het reclame maken ben, doe ik dat nu eenmalig lekker toch.

Toen ik Sas leerde kennen had ze het al over het willen beginnen van een kleine webshop, en nu ruim een jaar later heeft ze dat ook daadwerkelijk gedaan. Ze maakt heel mooie sieraden voor een leuke prijs. Verschillende sieraden kun je naar je eigen smaak aanpassen en ik kreeg er zelfs nog een klein persoonlijk briefje bij! De twee armbandjes die ik heb, zijn precies goed en ik ben er heel blij mee.

We hoeven niet allemaal overal goed in te zijn. Ik denk dat het goed is om te weten waar je kracht ligt en om te weten waar de kracht van een ander ligt zodat we gebruik kunnen maken van elkaars unieke talenten. 

7 gedachtes over “do it with passion or not at all

  1. Wat ontzettend ontzettend ontzettend lief! Ik heb ze met alle liefde van de wereld voor je gemaakt! Het is zo leuk om iets te maken en dat dan iemand anders blij is!!!! En als jij schrijft, dan maak je mij blij! Daar focus je je al een hele tijd op en doe je ook al een hele tijd. Je moet gewoon soms echt je ding vinden. En wij adhd’ertjes zijn snel enthousiast en proberen dan van alles! Sommige dingen vallen gewoon tegen! Maar niemand kan ons ooit zeggen dat we nooit wat nieuws proberen! Lekker puh!

    Bedankt voor je ontzettend lieve blogpost!

    Liked by 2 people

Geef een reactie

