adhd: 10 meest gehoorde opmerkingen

1. Hou eens op met dat gewiebel.
*zucht*

2. Laat mij dat maar doen
Mijn omgeving is ervan overtuigd dat ik geen dingen kan maken, behalve dingen kapot maken dan: bedankt voor het vertrouwen, dat doet goed. Ik weet dat ik de deurklink verkeerd om heb gehangen en dat ik het bed van vriendje doormidden heb gebroken maar dat wil nog niet zeggen dat ik niks kan.

3. Ben nu toch eens stil
Het maakt niet uit of er nog zes andere mensen aan het praten zijn want IK moet nu toch echt eens stil zijn: Nee, gewoon nee.

4. Praat eens wat zachter
Vooral als iemand het zegt terwijl het verhaal net richting de climax gaat.. Het is knetter irritant en ongelofelijk frustrerend niet leuk als je dat doet en het komt het verhaal ook niet ten goede dus gewoon: niet doen.
60b1a4af16932dd9db2972818c166716
5. Praat eens wat langzamer
Laat me toch gewoon mijn verhaal vertellen zonder me de hele tijd te onderbreken, zo schiet het toch niet op! Luister jij maar gewoon iets sneller.

6. Let eens op met wat je doet
Toevallig let ik heel erg goed op alles dat er om me heen gebeurt.

7. Je bent echt hypocriet
Ik weet dat ik de hele tijd met de pen loop te tikken en dat ik de pen door je strot wil boren als jij dat andersom doet, en ik snap dat dat misschien heel hypocriet overkomt, maar ik kan er niks aan doen, het is mijn hyperactiviteit vs mijn prikkelgevoeligheid.

8. Kun je niet gewoon even wachten?
Nee, dat kan ik niet.

9. Leer nou toch eens tot 10 tellen voordat je reageert
Bedankt voor de tip, die is nieuw, vanaf morgen zal ik dat direct doen.

10. Doe gewoon wat harder je best
Je moest eens weten.

19 gedachtes over “adhd: 10 meest gehoorde opmerkingen

  1. Tja, op school moet je natuurlijk een hele dag stil op een stoel zitten en vooral veel luisteren.

    Maar dat jij ontzettend je best doet dat ziek ik.

    Vriendelijke groet van een oude schoolmeester

    Liked by 1 persoon

  2. Nee hoor Rob, deze opmerkingen zijn niet alleen opmerkingen die ik op school heb gehoord, ook in de bus, de trein, op feestjes, bij vriendje, aan de keukentafel etc. Ik wist niet dat jij schoolmeester bent? Weer wat geleerd!

    Like

  3. Je kan er alleen maar blijven aan werken om 10 op 10 te halen. En als het eens een 1 op 10 is dan moeten we dat er maar bij nemen.
    Spijtig dat mensen zich soms zo snel ergens aan iets.

    Aum Shanthi

    Liked by 1 persoon

  4. 10 staat al op 10, altijd, haha.. en ach ik snap de opmerkingen wel hoor, ik heb er best begrip voor dat mensen zich zo af en toe ergeren en weet je: ik hou van lijstjes en al die ergernissen en opmerkingen zorgen ervoor dat ik weer een mooi lijstje kon maken.

    Liked by 1 persoon

  5. Ja we mogen iets toleranter voor elkaar zijn he Puck, dus bij deze: Mocht je je ene keer in de trein vreselijk storen aan dat drukke meisje schuin tegenover je en sta je op het punt om haar aan te spreken op haar gewiebel of geklik oid, denk dan even terug aan deze top 10 😛

    Like

  6. Ik heb nummer 12 bedacht: “heb je je pilletjes wel ingenomen?” Althans, dat heb ik een collega eens horen zeggen tegen iemand die ADHD heeft. En dat was niet op een attente manier ter herinnering, zeg maar.

    Liked by 1 persoon

  7. ja haha precies hahaha, het is toch ook helemaal niet moeilijk want de buurvrouw heeft een achterkleinkind die op een kinderdagverblijf zit en daar is ook een ander jongetje die weer een moeder heeft die een vriendin heeft die heeft gezegd dat het helemaal niet moeilijk is, want zij kan het immers ook, en als zij het kan, dan kan iedereen het!

    Liked by 1 persoon

  8. ja Sheila 😛 dat is ook zo’n leuke opmerking, dat kan ik niet eens meer een advies noemen!! Gewoon echt mocht je ooit in de verleiding komen om zoiets te zeggen of te vragen, gewoon niet doen, oke? 😛

    Like

  9. Heel herkenbaar!! Samen met:

    Iemand is iets vergeten, het zal wel van u zijn

    Eerst denken dan spreken…

    Emeline, focus ik zie u gedachten afdwalen

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

