we ontmoeten niemand bij toeval

Als ik jou zie staan dan zie ik mij
15 jaar geleden, gewoon vrolijk en blij
Met een moeder die steeds zegt: Doe rustig doe niet
Jouw moeder die dat hetzelfde als mijn moeder ziet

Ze wil je helpen gewoon passen in de norm
Maar ze snapt niet zoveel van die eeuwige storm
Je bent sneller en drukker gewoon iets anders dan de rest
Een tien jarig meisje, je doet zo hard je best

Ik wil je behoeden voor de wereld om je heen
Ik wil je beschermen tegen het commentaar van iedereen
Ik vind je zo leuk zoals je bent
Ook al gaat niet alles zoals gepland

Ik heb je altijd graag bij mij in de les
Samen werkend aan jouw succes
Ik geniet van jouw praatjes en leuke lach
Ik stoor me niet aan jouw drukke gedrag

Zeg geen sorry voor wie je bent
Omdat mensen jouw drukte niet zijn gewend
Laat ze zien het is oke
Het is gewoon een beetje adhd

Ik wil je graag voor alles behoeden
Ik wil niet dat je je door boze blikken laat beïnvloeden
want wat ben je toch een leuke meid
En wat geniet ik van jou aanwezigheid

©Marthainwonderland

11 gedachtes over “we ontmoeten niemand bij toeval

  1. Een een warm mooi gedicht Martha.
    En ja genieten dat is het woord maar soms hebben mensen er zo een angst voor omdat ze de indrukken van anderen niet willen voelen. Dan gaat genieten samen al heel moeilijk.

    Aum Shanthi

    Liked by 1 persoon

  2. Dankjewel Shivatje, weet niet of het altijd allemaal angst is. Soms denk ik dat mensen te druk zijn met zichzelf en dat de drukte van een ander dan al snel wat teveel is om er nog bij te hebben.

    Liked by 1 persoon

  3. Martha drukte van een ander vraagt al veel energie om die er nog eens bij te nemen. En dan merk je anderen kunnen ook heel druk overkomen. Geef ze een pilletje als je er nog eens mee geconfronteerd wordt 😉
    De maatschappij laat mensen met zichzelf bezig zijn. Tijd is er bijna niet en daarom komen mensen over als druk.

    Aum Shanthi

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

