adhd en tijdsbesef

301a764183a21ed05a7cd5e6c39120bdIk weet niet hoe het kan, maar ook als ik alle tijd van de wereld lijk te hebben kom ik te laat. Dat ligt niet aan mij en ook niet aan mijn medicatievrijedag, maar dat ligt aan de tijd. Eerst is er alle tijd en ineens is de tijd op. De tijd begrijpt mij gewoon nog niet helemaal ofzo.

Ik had de hele dag de tijd om de was de draaien, het huis te zuigen, de bedden op te maken, de keuken te poetsen en me te douchen maar ergens belande ik op de bank met mijn laptop en pinterest.nl en besloot ik blijkbaar dat dat vandaag echt een heel belangrijke bezigheid was: Nog een half uurtje, oké nog een half uurtje, oké nog een klein half uurtje dan…

De keuken, de was, de bedden, het huis en het douchen konden best een half uurtje wachten..

Toen dat halve uurtje pinterest ineens de hele middag was geworden kreeg ik om 17:00 uur de o zo bekende kortsluiting: paniek, paniek, paniek!!! Shit ik kom te laat, hoe kan dat nu toch weer?! Waar zijn mijn schoenen?! Waar zijn mijn autosleutels?! Ik moet gaan. Martha schiet op, schiet op schiet op! Heel Limburg bleek ineens te zijn ontwaakt uit zijn winterslaap Uh hallo!!!! Wat doen jullie hier allemaal om 17:15?! en net vandaag moesten ze besluiten om niet te kunnen autorijden. HET IS GROEN, RIJ DAN TOCH!!!!! JE MAG HIER 120 RIJ DOOR!!!!! BIJ EEN STOPBORD HOEF JE NIET PERSE STIL TE GAAN STAAN JE ZIET TOCH DAT ER NIKS KOMT!!!!

Ruim een kwartier na de afgesproken tijd rende ik volledig buiten adem als een overspannen pinguïn het restaurantje binnen waar vriendinnetje V geduldig op me zat te wachten.

En Martha was het weer eens druk op de weg?
Poe ja, echt heeeeel erg druk.

Vriendinnetje V snapt dat tenminste. Die snapt dat het niet aan mij ligt of aan mijn medicatievrijedag, maar dat het aan het verkeer ligt, of aan de tijd, eigenlijk aan alles, maar zeker niet aan mij, sowieso niet aan mij.

23 gedachtes over “adhd en tijdsbesef

  1. Zo herkenbaar!!🙈🙈🙈 waauuuwwww ik ben wel heel benieuwd of veel anderen dit ook zo sterk herkennen… Nu moet ik rennen, heb maar tot 12u om een klus te klaren en ben wellicht ook waf krapjes gepland 😳 (wel eerst mail, fb en uiteraard elk gesprek op whatsapp beantwoorden, oh en die bovestaande foto is leuk en herkenbaar!! Die gooi ik ook gelijk op fb 😍)

    Liked by 1 persoon

  2. Wat leuk om te lezen dat je je erin herkent, dat vind ik altijd super fijn om terug te zien! En jaaaa dan nog even snel de mail nakijken en whatsapp beantwoorden etc. Etc. Want blijkbaar vind je dat echt echt echt niet even kan wachten. Haha! Dat heb ik ook!!!

    Like

  3. Ja Rob, gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde! Als niemand ooit te laat of te vroeg zou komen dan zou “mooi op tijd” ineens ook een stukje van zijn waarde verliezen.

    Like

  4. Ja Heidi dat heb ik ook!! Ik heb echt zo’n goede planningen en voornemens en iedere keer denk ik: maar vandaag ga ik het echt anders doen. Mhm… dus…. not..

    Like

  5. Als iemand altijd te laat komt vind ik prima! Maar mensen die te vroeg, op tijd of te laat afwisselen word ik chagrijnig van! Gewoon consequent te laat, niks mis mee! Wil ik je om half negen zien spreek ik om acht uur af 💙

    Liked by 1 persoon

  6. Ik kom eigenlijk zelden echt te laat, maar die tijdsdruk is o zo herkenbaar. Heb ik niets om handen dan moet ik altijd op de valreep zitten haasten om ergens te geraken (want ik heb tijd genoeg, denkt mijn brein dan… ! ). En als ik een drukke agenda heb, zit ik precies in de flow en gaat alles mooi op schema .

    Liked by 1 persoon

  7. Ja dat vind ik ook, als je het doet, doe het dan consequent want dan weet je waar je aan toe bent! En wij houden ervan om te weten waar we aan toe zijn want dat helpt om de chaos te reguleren, toch?! High five lieve sas, high five!

    Liked by 1 persoon

  8. Dankjewel voor je reactie Tara, wat leuk om te lezen en zonder mensen die te laat komen, zou ook de betekenis van op tijd zijn niet meer zijn wat het nu is DUS eigenlijk vind ik dat mensen die te laat komen anders ook iets meer gewaardeerd zouden mogen worden! Dus Tara, geen probleem als je door teveel tijd te laat komt! Lukt het jou om goede planningen te maken? Ik heb zelf met overvolle agenda’s dat ik alles veel te krap op elkaar plan , in mijn hoofd duren dingen altijd korter dan dar ze in het echt blijken te duren, heb jij dat niet?

    Liked by 1 persoon

  9. ik vind van mezelf dat dat plannen me goed afgaat als ik maar genoeg kan plannen 🙂 maar als ik maar 1 ding of zo moet doen en voor de rest is mijn agenda leeg….dan vertoon ik uitstelgedrag omdat ik toch “genoeg” tijd heb en dan gaat het mis en plots heb ik tijd tekort….raar gegeven hoor die hele “tijd” 🙂

    Liked by 1 persoon

  10. Ja Tara, ik vind de tijd ook maar raar! En dan de ene keer kruipt de tijd voorbij en de andere keer vliegt de tijd voorbij er is geen touw aan vast te knopen.

    Liked by 1 persoon

  11. Ik zit nu ook een blog te lezen terwijl ik eigenlijk nog een andere dingen moet gaan doen. Maar ja er staan in deze blog zo veel herkenbare dingen dat het wel superbelangrijk is dat allemaal even te lezen voordat ik aan andere dingen kan beginnen. Toch? Toch? Precies, het ligt niet aan mij maar aan jouw blog haha 😉

    Liked by 1 persoon

  12. Haha dankjewel Erwin, ik vind het altijd zo leuk om te lezen dat mensen zich erin herkennen, dan voel ik me altijd een beetje minder raar dan dat ik me soms voel. Ik snap helemaal hoe je het bedoeld, soms dan moet je gewoon even iets anders afmaken voordat je door kan gaan met dat wat je eigenlijk moest doen. Door jou kom ik nu ook te laat bij de bioscoop, dat ligt niet aan mij, dat ligt aan jou. Haha 😛

    Like

  13. hmm, Heel herkenbaar. Ik zit dit nu allemaal te lezen maar moet eigenlijk het huis opruimen en de was doen. ach dat kan best nog ff wachten haha eerst nog even wat meer van je blogs verkennen. Ik heb zelf adhd en gebruik geen medicatie. dat in combinatie met een eigen bedrijf kan dan erg frustrerend zijn.. Ik heb heel vaak van die momenten dat ik dan begin te twijfelen of ik dan misschien wel medicatie moet gaan gebruiken, ik ben dan ook heel blij dat ik je blog heb gevonden. wat je schrijft raakt me en geeft me inspiratie om zonder medicatie mijn leven te lijden

    ga zo door! Ik vind het mooi om te zien dat jij van je adhd je kracht maakt en niet je zwakte.

    Liked by 1 persoon

  14. Haha high five Daniel! Dankjewel voor je mooie reactie! Medicatie heeft zijn voor en nadelen, het is altijd een beetje wikken en wegen en kijken naar datgene dat voor jou het beste werkt, maar ik begrijp je frustratie heeeel erg goed!! Succes!

    Like

  15. Ik kom ook zelden relaxed op tijd. Hetzij compleet gestresst, hetzij te laag. Vaak gebruik ik dan de zin:

    “Ik kom niet te laat, maar wanneer de tijd daar rijp voor is”. 😇😇

    Like

  16. highfive Edmer, of te laat of gestresst, het kan zelfden gewoon eens een keer normaal gaan he XD maar ach, met ons in de buurt is het in ieder geval nooit saai. 😉

    Like

Geef een reactie

