adhd is eigenlijk een soort superheldenkracht

Maar Martha ik slik ook iedere dag 5 pillen voor mijn hart.
JIJ GAAT DOOODDDDD ALS JE DAT NIET DOET!!!!!!!!
Ja oké maar het gaat erom dat ik ook iedere dag mijn medicatie moet innemen om goed te kunnen functioneren

En bedankt.

Gisteren was het tijd om het weer zonder medicatie te proberen. Ik had het afgelopen week al voorzichtig aangekondigd bij psycholoog, zo voorzichtig dat hij de aankondiging niet eens had gehoord, maar dat is bijzaak.

Van 60mg per dag naar in 1 keer 0mg per dag vond ik de perfecte manier om af te bouwen. Zoveel verschil zou het waarschijnlijk toch ook weer niet uitmaken.

Doink doink doink doink doink doink doink

Wat een feest, de confetti vloog je om de oren en in mijn eentje produceerde ik meervolume dan een heel strijkorkest bij elkaar. Ik ging door en door en door en door en door ik was knetter high van mezelf en dat is het beste gevoel dat er bestaat, ik voelde het gelukzalige gevoel tot in mijn tenen en ik was niet te stoppen. RAM-BAM-BAM-BAM-BOOEEEEM!!

Nu snap ik het, het gaat vanavond onweren, daarom is ze vandaag zo druk
Ja dag, echt niet, ze heeft gewoon haar medicatie niet gehad vandaag. 

Martha even rustig5ababc7e3dc4844269b1fa785a632534
Martha even stoppen
Martha kan het iets zachter
Martha
Martha
Martha 

Maar leuk was het wel
Heel erg leuk zelfs
Echt heel erg super leuk

Voor mij dan
Op dat moment

Nu heb ik een puddinghoofd
En een beetje spijt

En Martha wat is na vandaag je conclusie? Ben je er al klaar voor om het zonder medicatie te doen?
Bijna wel, maar misschien nu nog niet.
Goed zo, en probeer dat gevoel nu iets langer vast te houden dan drie weken.
Sir yes sir!

22 gedachtes over “adhd is eigenlijk een soort superheldenkracht

  1. Hihi stuiter stuiter… Je klinkt als een puberende Labrador hahaha!
    Sorry, erg herkenbaar. Ik heb medicatie geprobeerd, kreeg er helaas migraines van waar je echt U tegen zei. Dus werd ik naar mijn idee echt iets te rustig… Ik word veelal door mijn lichaam al afgeremd tegenwoordig.
    Succes met de pillen, gelukkig merk je nu wel wat ze ook wat goeds voor je doen. 🍀💖🌷

    Liked by 1 persoon

  2. Mooi geschreven. Ik doe het af en toe – dat stoppen met medicatie of proberen af te bouwen. Met de ene keer al meer gevolgen dan de andere. Het blijft afwegen wat het beste is. En dat bespreken met de psychiater of psychologe natuurlijk – die ook niet altijd even goed luisteren, ofwel praat ik te omfloerst 🙂

    Liked by 1 persoon

  3. Dankjewel wallflower, fijn dat je je erin herkent haha! Balen dat je zo’n migraine kreeg van de medicatie, dan houdt het sowieso al snel op natuurlijk. Ik ben blij dat ik er geen migraine van krijg want soms is het toch wel fijn spul.

    Liked by 1 persoon

  4. Dankjewel voor je reactie Sam! Het is inderdaad afwegen ja. Wat fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die op en neer schommelt tussen wel of geen medicatie nemen!!

    Like

  5. Haha zeker als je er aan blijft en niet denkt: nu hoeft het niet meer *stuiter stuiter*. Ja, nu ben ik sowieso niet zo van pillen slikken en zo, maar ik dacht, als het kan helpen… Maar tegenwoordig is dus inderdaad mijn lichaam de rem. Pijn verdragen kan ik wel, maar als het te wordt… Werkt dat denk ik beter dan welke pil dan ook (is natuurlijk ook meteen een helaas, pijn sucks…)
    Greetz xox LW 🌷

    Liked by 1 persoon

  6. Dankjewel voor je lieve reactie Puck! Word ik helemaal blij van! en Situaties als deze zorgen tegelijkertijd weer voor inspiratie voor een blog dus hij, go with the flow 😛

    Like

  7. Sinds vorige week, sinds m’n laatste ophoging viel ik in drie weken, 4 kilo af… En ik had al niet zo veel reserves, dus moest stoppen… Moet nu eerst weer aankomen daarna gaan we verder kijken voor eventuele andere medicatie

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

