adhd groepstraining 5: administratie

8c66d1c8ba021bbd5fdb0e203ff55cf5Martha is er iets dat jij in je administratie wil veranderen?
Nee
Helemaal niks?
Nee
Je vind dat het zo wel goed gaat?
Ja.. Nou… nee dat ook niet.
Nou wat wil je dan veranderen?
Niks.

Aan haar blik te zien snapte ze me niet helemaal.

Gelukkig snapte ikzelf me wel helemaal. Administratie is stom en ik heb wel wat beters te doen dan mijn boekhouding. De belangrijke brieven gaan gewoon bij de kauwgoms, tekeningen, haarelastieken andere belangrijke spullen in de la en vrijwel alle rekeningen worden via de automatische incasso afgeschreven. Ik kan me er verder niet druk om maken en ik ga ervan uit dat alles dat binnen komt en uitgaat klopt. Noem me naïef maar ik ga echt niet narekenen of ik wel alle uren uitbetaald heb gekregen want mochten ze een paar uur vergeten zijn dan ga ik er toch niet achteraan bellen. Al dat geregel en gestress is het me niet waard.

Je moet gewoon als je een keer een dag vrij hebt alles sorteren en in klappers stoppen.
Ja of je moet gewoon als je een dag vrij hebt iets gaan doen dat wel leuk is.

Het is niet dat ik het niet gesorteerd wil hebben het is gewoon dat ik het niet voor elkaar krijg om alles te sorteren. Het is teveel en het is te saai. Het kan mijn aandacht niet trekken en ergens bij brief twee of drie ben ik alweer naar de koelkast gelopen om iets lekkers te zoeken.

Psycholoog zegt dat er altijd dingen zullen zijn die je niet kan, dat heb niet alleen ik, maar dat heeft iedereen, en hoewel hij het worden van astronaut als voorbeeld gebruikte er de administratie waarschijnlijk niet mee bedoelde heb ik toch besloten dat dit anders gewoon 1 van die dingen is die ik niet kan.

punt.
klaar.
uit.

Dus je gaat er niks aan veranderen?
Nee.

14 gedachtes over “adhd groepstraining 5: administratie

  1. Heel herkenbaar… Ik heb ook een vakje met alle belangrijke binnen gekomen post. Rekeningen leg ik op mijn toetsenbord van de pc, dan kan ik die niet vergeten. Na betaling gaan die ook het vakje in. Maar dat vakje raakt nu erg vol…
    Mijn vrouw heeft aangeboden om eens te helpen…. Maar wanneer haha, want als ze thuis is wil ik inderdaad graag samen leuke dingen doen…

    Liked by 1 persoon

  2. Ja en ach betaald is betaald toch, wat wil je er dan verder nog veel mee doen, ik zou gewoon nog een vakje erbij maken dan kan die ene blijven zo zoals die is, ideaal :p haha!

    Liked by 1 persoon

  3. Muh de tips die ze aanreiken zijn zo logisch maar om ze dan ook toe te passen… Dat lukt vaak niet… De doelen die we steeds stellen vind ik wel nuttig, is voor mij net een extra druk dan alleen het doel voor mezelf stellen 😊 Nu een onderdeel CGT met G-schema’s maar dat werkt voor mij helaas niet zo goed, iets te ingewikkelde problemen 😉

    Liked by 2 people

  4. CGT met G-schema’s zegt me niks? Jammer dat het niet werkt en dat je niet het idee hebt dat de training echt heel erg zinvol is. Het is inderdaad bij ons ook wel dat de tips die ze aanreiken heel logisch zijn of dat je eigenlijk ook veel zelf al wel weet of wist maar er zijn wel een paar handige dingetjes die ik eruit op heb kunnen pikken en inderdaad de persoonlijke doelen hebben wij ook op het eind van iedere training voor de volgende keer. Dat is wel chil 🙂

    Like

  5. CGT is cognitieve gedragstherapie en G-schema’s is een bepaald systeem er gebeurt iets, hier heb je een gevoel bij, daar komen gedachten bij en hierdoor ontstaat gedrag. Stel dat je ergens erg negatief over denkt. Je haalt bijvoorbeeld een toets niet, dan kan je daardoor boos of verdrietig voelen. Gedachten kunnen zijn: ik ben waardeloos, ik kan dit niet, het lukt me toch niet etc en het gedrag kan zijn dat je daardoor voor een volgende toets van te voren al denk dat het niks wordt en er niet aan begint oid… Door die stappen los te pakken en je er bewust van te worden kan je die gedachten bijvoorbeeld veranderen of juist je gedrag veranderen 😉

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

