Martha, come out come out wherever you are

Mijn ouders hebben me geleerd om belangrijke papieren goed op te bergen. Dat doe ik tot op de dag van vandaag nog steeds. Zo goed zelfs dat ik geen idee meer heb waar ik ze ook alweer gelaten heb en ALS ik dan een stapel belangrijke papieren vind, bestaat deze vooral uit oude sinterklaas gedichtjes, agenda’s van vergaderingen en oude bioscoop kaartjes.
De gezochte jaaropgaves zijn in geen velden of wegen te bekennen en ergens bekruipt me de angst dat ik die niet als “belangrijke papieren”  beschouwde en ze dus met het oud papier zijn meegegaan. Soms moet je prioriteiten stellen want je kan niet alles bewaren. Gelukkig weet ik een goed onderscheid te maken tussen belangrijke papieren en iets minder belangrijke papieren…

2246309528b5a3bb6a37c111f7745d84Geldzaken zijn mijn ding niet zo en ik ben er eerlijk gezegd  van overtuigd dat wanneer de belastingdienst er achterkomt dat er iets niet klopt, ik dat vanzelf wel zal horen. Iedere keer als er een blauwe envelop in de bus ligt krijg ik een kleine paniekaanval omdat ik bang ben dat ze me hebben ontdekt maar tot nu toe gaat mijn aanpak nog altijd goed. 

Ik probeer onderwerpen als belastingdienst en verzekeringen ook vooral te vermijden want volgens mij ben ik zelfs voor een adhd’er bijzonder slecht bezig aangezien ik vrees dat ik niet eens WA verzekerd ben, ik volgens mij op drie baantjes loonheffingskorting tegelijk krijg en ook nog altijd iedere maand de volle zorgtoeslag op mijn rekening gestort krijg waar ik met mijn inkomen toch echt geen recht meer op heb.

Oeps. 

Vriendje vond dat het tijd werd om het te bespreken en dus gooide hij het onderwerp op tafel toen we bij zijn ouders gingen eten, halleluja.
Mijn idee om het onderwerp vooral te vermijden wilde deze avond niet zo goed lukken want vriendje was vastberaden om het op te lossen en mijn goede idee om gewoon vooral niks te doen en af te wachten werd ook niet echt als een goed idee beschouwd.

Eigenlijk is het om te huilen maar huilen is niet zo mijn ding dus lach ik er maar om.

Mijn lieve schoonouders hebben gisteren besloten dat ze Martha in nood graag willen helpen en de superheldencapes zijn uit de kast getrokken.
Vanaf nu worden dingen anders aangepakt, komt er een belangrijke-papieren-klapper en wordt  er even niks meer op de lange baan geschoven. Structuur en overzicht waren de kernwoorden van het gesprek en:
Echt waar Martha, Maak je geen zorgen, alles komt heus wel goed. Hoe gaat het eigenlijk met geld sparen?

DUSSSS WIE WIL ER NOG EEN BAKJE PUDDING?!?! IK WEL GRAAG, OH IS DIE OP? DAN PAK IK WEL EVEN EEN NIEUW PAK UIT DE KELDER, DOEI!!!! 

7 gedachtes over “Martha, come out come out wherever you are

  1. Probeer iemand te vinden die er wel goed in is, en die met jou een systeem bedenkt dat voor jou werkt. Heb ik ook gedaan – iemand doet voor mij de belastingaangifte en zegt precies wat ik wel en niet moet doen. Scheelt bergen energie!
    Leuk blog trouwens 🙂

    Liked by 1 persoon

  2. Dankjewel voor je lieve reactie! Ik ga er nu eerst samen met schoonvader naar kijken, hij heeft er gelukkig ook veel verstand van want het alleen doen was inderdaad geen optie. Dankjewel voor de tip en je lieve complimentje, jij hebt ook echt een leuke blog!

    Like

Geef een reactie

