zonder adhd de zomer in

ADHD – Attention Deficit Hyperactivity Disorder. Dat is wat ik heb en ik denk dat je dat beter kan hebben dan een depressie, dwang of een psychose want daar is nu werkelijk helemaal geen lol aan te beleven, aan adhd heb je tenminste af en toe nog wat.

Vier maanden geleden ongeveer startte mijn individuele adhd training. Het doel van psycholoog was om me klaar te maken voor de groepstraining, mijn doel was om na die vier maanden adhd vrij te zijn.

Het doel van psycholoog is bereikt, mijn doel nog helemaal niet niet helemaal, maar dat is niet erg. Psycholoog zegt dat ik mezelf de tijd moet geven om dingen te leren en de lat niet te hoog moet leggen, daarom ben ik nu niet teleurgesteld in mezelf. In vier maanden adhd vrij zijn is misschien ook wat veel gevraagd, maar dankzij de adhd training heb ik nu in totaal twaalf weken extra de tijd om adhd vrij te zijn en dat is natuurlijk een stuk realistischer.

Afijn, de groepstraining start op tien maart, hoera, ik mag nadat ik beloofd had om medicatie te gebruiken officieel deelnemen. Ik wilde om twee redenen heel graag deelnemen aan de groepstraining:

  1. Ik wil in de zomer adhd vrij zijn want dat ziet gewoon beter uit in de bikini op het strand.
    en
  2. Ik wil anderen met adhd ontmoeten zodat ik kan zien dat dat afgeleide, impulsieve en drukke dat ik heb gewoon toch best wel meevalt voor adhd begrippen.

Toen ik mijn doelen met psycholoog besprak, kwam ik tot de conclusie dat psycholoog overduidelijk een pessimist is.

Hijzelf noemde zich meer een realist.

Waardoor ik dan weer kon concluderen dat hij een bijzonder eigenwijze pessimist is, dit maakt het er natuurlijk niet gemakkelijker op. Niet zozeer voor mij, maar vooral ook voor hem.

Ik heb deze laatste conclusie niet met hem gedeeld, ik heb gewoon vriendelijk naar hem geknikt en geglimlacht. Met de jaren heb ik namelijk geleerd dat wanneer iemand een hele sterke mening heeft, het geen zin heeft om daarover in discussie te gaan. Je kan mensen dan maar beter in hun waan laten, hij komt er uiteindelijk vast zelf wel achter. Psychologen zijn immers ook maar mensen.

15 gedachtes over “zonder adhd de zomer in

  1. ja zoals het bij anderen met het gewicht gaat, zo gaat het bij mij met adhd: Sommigen worden dik van feestdagen en feestjes, ik word er druk van. Maar net zoals dat hun kilo’s kunnen verliezen voor de zomer kan ik ik misschien wat blijvende hyperactiviteit lozen.

    Like

  2. Ik dacht altijd dat je handvaten kon krijgen om er mee om te gaan en dat dat het hoogst haalbare was zeg maar. Maar er echt vanaf komen, dat dat kon wist ik niet.

    Ik weet ook niet of je dat moet willen. Want adhd heeft ook kanten die super tof zijn. En die moet je zien uit te buiten / versterken. En dan die andere kanten, kijken hoe je daar wat meer grip op krijgt. En leren accepteren als het je niet lukt om die kanten onder controle te krijgen. Niemand is perfect. En dat hoeft ook niet. Is geen bal aan.

    Liked by 1 persoon

  3. ja zoiets zei psycholoog ook, je hebt het of je hebt het niet en je kan er mee om leren gaan maar weggaan zal het niet en ach zonder adhd was ik geen bekende adhd blogger geweest, waren wij geen blog maatjes geworden en waren feestjes een stuk saaier geweest. Dus inderdaad iets meer uitbuiten en versterkten van mijn stoornis mag wel. Kun jij niet een keer bloggen over alle positieve dingen die je adhd etc. met zich meebrengen? Lijkt me heel inspirerend!

    Liked by 1 persoon

  4. Pfff… ja liefje, dat wil ik altijd proberen hoor! Ik denk dat het grootste positieve mijn flapuiterigheid is. Vooral nu ik onaardige dingen eruit flappen af heb geleerd. Ik zal eens nadenken wat ik voor positiefs er uit haal. Ik geloof dat mijn adhd zwaar onderdrukt word door mijn epilepsie medicijnen. Voor qua energie. Dat vind ik wel eens jammer. Ik zou zo graag net als vroeger eens even kneiter veel energie willen hebben.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

