liebser award

Een half jaar geleden ging de liebsteraward al eens over blogland heen. Toen ben ik als eerste genomineerd geworden door Taallent (https://taallent.wordpress.com). Nu een half jaar later ben ik opnieuw genomineerd, deze keer door Tara (https://taraschrijft.wordpress.com). Hoera! Bedankt, blijkbaar doe ik iets goed en dat vind ik leuk.

Een nominatie is niet zo vrijblijvend als je zou denken, deze gaat gepaard met vier regels.

  1. Bedank de persoon die jou genomineerd heeft en vermeld een link naar zijn of haar blog.
  2. Beantwoord de vragen die je hebt gekregen gelukkig is dat een regel want anders was dat natuurlijk niet helemaal duidelijk geweest
  3. Nomineer 11 3 andere bloggers en stel hen 11 een paar leuke vragen, het aantal maakt helemaal niks uit.
  4. Breng de genomineerden op de hoogte van hun nominatie

De vragen van Tara aan mij:

  1. Wat deed je besluiten om een blog te beginnen ?
    adhd en inspirerende docent enzo.
  2. Waar word je heel er gelukkig van ?
    Mijn werk en mijn vrijwilligerswerk. 
    En ijsjes, frieten, vrienden, gourmetten, warme zomeravonden, puppy’s, paarden, uiteten, nieuwe kleren, jurkjes, tutu’s, glitterrokjes, series, mango, warm badderen, melkchocolade met nootjes, leuke reacties op m’n blog, eindelijk kunnen plassen als je heel lang hebt moeten ophouden en harde muziek met veel lampjes.
  3. Wat spreekt je meer aan en waarom, natuur of stad?
    De natuur, langer dan een half uur drie uur in de stad zijn kan mijn prikkelverwerking niet aan. Koekoek.
  4. Kies je voor zekerheid of avontuur ?
    Mijn leven draait op zekerheid. Zonder zekerheid ben ik gewoon niet meer zo’n leuk mens. Avontuur zonder zekerheid is voor mij sowieso geen optie.
  5. Noem 3 dingen die op je bucket list staan?
    1. Een eenhoorn kopen
    2. Beroemd worden met mijn blog
    3. Sanne Hans ontmoeten (of Kristel van k3)
  6. Welk lied is op jouw lijf geschreven, en waarom?
    Suggesties? Laat maar weten in een comment..
  7. Wat inspireerde je vandaag?
    De al vier dagen durende regenbui. Ongelofelijk dat doorzettingsvermogen van onze weergoden.
  8. Welk boek ben je op dit moment aan het lezen?
    Hahaha!!
  9. Als je een superkracht zou kunnen hebben, welke zou je kiezen ?
    Adhd
    Oh wacht, heb ik al.
  10. Waaruit bestaat voor jou een leuke avond uit?
    Leuke vrienden en lekker eten.
  11. Ben je een wereldreiziger of thuisblijver?
    Langer dan twee uur reizen kan ik emotioneel niet aan, pijnlijke waarheid.. Ik woon op het mooiste plekje van de wereld ik hoef de rest niet te zien.

Mijn genomineerden zijn:
1. warhoofdje.nl
2. https://taallent.wordpress.com
3. http://marjoleinschrijft.com

Mijn vragen aan hen zijn:
1. Je mag één wens doen, wat zou het zijn
2. Als je een dier zou zijn, welk dier zou je zijn
3. Vierkant of rond
4. Wat is je favoriete quote
5. Als je iedereen zou mogen kiezen als mentor of coach, wie zou je kiezen
6. Op welke van je eigen blogs ben je het meest trots
7. Wat is het beste carnavalsnummer
8. Welk gerecht kun je het beste maken
9. Volwassen eenhoorn of roze glitter babyalpaca?

* Ik begrijp het als je dit niet op je eigen blog gaat posten maar zou je dan wel de antwoorden in een comment willen geven, gewoon omdat het kan en je leeft maar 1 keer.

 

12 gedachtes over “liebser award

  1. Top gewoon ! En heb meteen ontdekt dat ik ook gelukkig word van dingen waar ik niet bij stilsta (plassen als je heel lang heb moeten ophouden..heerlijk ! ) Ik heb weer met volle teugen genoten. Zo blij dat je de nominatie hebt gedaan 🙂

    Liked by 1 persoon

  2. yes, hoe leuk dat ik op nummer 1 stond van je nominatie lijst. voel je vrij om mijn vragen te beantwoorden in een reactie, wil je antwoorden wel weten en wanneer je een idee hebt voor mijn lijflied dan mag je dat ook nog altijd vertellen 😛 Ik weet namelijk nog atlijd geen 😛

    Liked by 1 persoon

  3. Voila mijn antwoorden, over je liedje ben ik nog niet uit…ken je daarvoor niet goed genoeg, moet ik mijn brein nog eens goed over laten stormen …
    1.Dat alle mensen verdraagzamer tegenover mekaar zouden zijn. Elkaar zouden nemen voor wie ze zijn.
    2.Een leeuw ! Niet over nadenken. Liefst zo’n poezelige met een grote bek als het nodig is.
    3.Rond, dat draait veel beter, kan je veel meer “kanten” mee uit.
    4.Ik heb er zovele en het ligt een beetje aan het moment, maar deze steekt er voor mij toch wel boven uit ‘I am, and always will be, the optimist.The hoper of far-flung hopes, and the dreamer of improbable dreams.’
    5. Mijn intuïtie das nen hele goeie mentor.Een ander persoon ? Uhm…Eckhart Tolle dan wijze mens…of misschien toch Toon Hermans…ook een zeer inspirerende mens.
    6. Ow bedoel je blog ? Of schrijfseltje op mijn blog.
    Blog heb ik maar een en daar ben ik best wel trots op, dus Tara schrijft.
    Schrijfseltje tot nu toe mijn gedicht “koffers” maar ik vind ze allemaal wel iets hebben ( ah ja ik schreef ze met volle overtuiging).
    7.Er staat een paard in de gang..leuke klassieker en komaan met carnaval hoort dat paard daar gewoon te staan.
    8. Het recept van mijn moeder “pikante zoet-zure chinees” met rijst.
    9.Roze glitter baby-eenhoorn   maar die mag zeker niet !
    Dan doe maar die volwassen eenhoorn maar wel eentje met fluffy manen.

    Zo dat waren ze…leuke vragen trouwens

    Liked by 1 persoon

  4. Mijn vragen aan hen zijn:
    1. Je mag één wens doen, wat zou het zijn
    Dan wens ik een sluitend, overtuigend en meer mooie woorden omvattend antwoord op deze zeer onverwachte maar tevens zeer interessante vraag. En heel misschien wens ik wel een bakje raspatat met curry.
    2. Als je een dier zou zijn, welk dier zou je zijn
    Hoogstwaarschijnlijk een ietwat overactieve kangoeroe.
    3. Vierkant of rond
    Aangezien ik altijd een rechtlijnig antwoord geef, ga ik voor rond.
    4. Wat is je favoriete quote
    Heb je weleens iemand gezien die altijd zijn woordje klaar heeft? Voor een dwaas is er meer hoop dan voor hem. (Bijbelboek Spreuken)
    5. Als je iedereen zou mogen kiezen als mentor of coach, wie zou je kiezen
    Als het maar geen Emile Ratelband is.
    6. Op welke van je eigen blogs ben je het meest trots
    Het gebouw aan de overkant (gedicht)
    7. Wat is het beste carnavalsnummer
    Het laatste nummer zodat je weet dat dat gekke feest is afgelopen.
    8. Welk gerecht kun je het beste maken
    Preitaart
    9. Volwassen eenhoorn of roze glitter babyalpaca?
    Een volwassen glittereenhoorn als het mag.

    Like

  5. Hoera! Dankjewel voor je antwoorden. Ik bedoelde inderdaad schrijfsels op je blog, ik ging er niet vanuit dat je naast taraschrijft nog 7 andere blogs bij hield 😛 Oeps.

    Liked by 1 persoon

  6. haha yes! dankjewel voor je antwoorden! zeer verhelderend alleen vraag 7 heb je niet helemaal goed begrepen geloof ik. Ikzelf dacht meer aan fabrizio – Roetewisser ofzo, Alaaf! Ik ben dit jaar lieveheersbeestje, oelala!

    Like

  7. HALLO! Allereerst mijn excuses, ik was een klein beetje van de radar afgelopen periode door wat ingewikkelde omstandigheden enzo. Heb dus ook behoorlijk wat leesvoer in te halen hier en daar op je blog, maar ik las je nominatie en vind dat nogal lief. En stoer. Dat ook. Dus ik zal eerst maar eens beginnen bij mijn Verantwoordelijkheden en je vragen eens beantwoorden!

    1. Je mag één wens doen, wat zou het zijn
    Ik denk dat ik (het is een cliché, maar cliché’s bestaan niet voor niets) voor het uitroeien van alle nare dingen ga.

    2. Als je een dier zou zijn, welk dier zou je zijn
    Ik zou een intelligent dier willen noemen, maar ik vrees dat ik gewoon een simpele huiskat zou zijn die de hele dag gapend in de vensterbank ligt te wachten op eten.

    3. Vierkant of rond
    Rond. Ik ken dus (serieus) iemand die mij vertelde dat eten lekkerder smaakt van een vierkant bord. Dat soort mensen vertrouw ik niet. Principe-kwestie dus, dat ik hier ‘rond’ moet zeggen.

    4. Wat is je favoriete quote
    “Wanneer je praat, vertel je dingen die je al weet. Als je luistert, kan je nieuwe dingen leren”.

    5. Als je iedereen zou mogen kiezen als mentor of coach, wie zou je kiezen
    Iedereen

    6. Op welke van je eigen blogs ben je het meest trots
    Eerlijkheidshalve heb ik een vrij kort geheugen, dus ik lees vaak blogs terug en weet dan oprecht niet hoe ze aflopen. Het is vrij sneu.

    7. Wat is het beste carnavalsnummer
    Alle liedjes die zijn afgelopen.

    8. Welk gerecht kun je het beste maken
    Het klinkt een beetje van ha-ha omdat iedereen het beeld heeft dat het een kwestie is van beslag gieten, ernaast staan en omdraaien (wat ook zo is) maar ik ben best buitenproportioneel goed in pannenkoeken bakken.

    9. Volwassen eenhoorn of roze glitter babyalpaca?
    Ik durf niet zo goed te kiezen omdat jij veel meer weet van dit type dieren en ik dus ook niet weet of dit een strikvraag is.

    JEETJE wat typ ik veel he. Nou mocht je aan het einde zijn gekomen met lezen: supergaaf en respect. Ga ik nu even de rest van je blogs lezen die ik heb gemist!

    Liked by 1 persoon

  8. Yes! Hoera! Dankjewel! je quote vind ik erg inspirerend, ik heb je nu wel echt een stuk beter leren kennen 😛
    Begrijp alleen niet helemaal het antwoord op vraag 7? Je hebt wel een aantal nummers die goed kunnen knallen op het einde, maar toch niet allemaal?

    Like

Geef een reactie

