kapotte dingen moet je maken

Mijn vrienden zijn me dierbaar en dus houd ik hen altijd goed in de gaten om te kijken of er niks met hen aan de hand is, ik moet er niet aan denken dat ik één van hen moet missen. Toen ik donderdagavond thuis kwam wist ik dat het foute boel was. Ik hoorde gejammer in de keuken en voor een paar seconde stond ik stil.

Nee, nee, nee, dit kon niet waar zijn.
Asjeblieft… Niet de vaatwasser.
Laat het alle apparatuur zijn, maar niet de vaatwasser (en ook niet de tv, laptop, wasmachine, koelkast, vriezer, wc en douche).

4ecc6d401a934870198f091d1623651fIn paniek rende ik naar de keuken toe en zag het rode lampje knipperen. Hij bromde, jammerde en was duidelijk niet zichzelf.
Vriendje heeft me geleerd dat wanneer er iets is, ik rustig moet blijven, geen impulsieve dingen moet doen, vooral nergens aan moet komen en eerst hem moet bellen of de gebruiksaanwijzing moet lezen, daarom heb ik direct de vaatwasser open getrokken en heb ik op alle knopjes tegelijk geduwd. De lampjes gingen uit, maar het gebrom en gejammer hield aan. Oeps.
Huilend belde ik vriendje op, ik vertelde hem dat het foute boel was en wanhopig vroeg ik hem hoe we nu verder moesten. Vriendje stelde me gerust, het zou goed komen, we zouden met de hand af kunnen wassen en hij wist zeker dat onze relatie sterk genoeg was om zonder vaatwasser door het leven te kunnen gaan.
Ik had hier mijn twijfels bij, maar zijn vertrouwen en vastberadenheid deden me goed.

Dat we met de hand af zouden kunnen wassen bleek een leugen te zijn.
Dat onze relatie er sterk genoeg voor zou zijn  trouwens ook.

Vriendje had de dag na de ontdekking van de kapotte vaatwasser besloten dat het beter was om de monteur te te laten komen, halleluja.
Tomorrow, tomorrow, I love you tomorrow, it’s only a day away.

10 gedachtes over “kapotte dingen moet je maken

  1. Ja, wonen al samen maar is studentenflat dus afwasmachine past niet en kunnen we nog niet betalen. Later als we voor het echie als normale volwassenen gaan samenwonen dàn komt er een afwasmachine!

    Liked by 1 persoon

  2. Hahaha!! die van ons doet het weer, echt het is alsof de tijd stilstond en de hemel opging. Wauw. Echt, ik snap niet hoe mensen het zonder vaatwasser uithouden! Respect voor hun discipline en doorzettingsvermogen!

    Like

Geef een reactie

