als je iets doet, doe het dan roze

Erger dan de supermarkt vind ik de bouwmarkt. Wat de Hema voor mij is, is de bouwmarkt voor mijn vriend. Hij kan er uren rondlopen, ziet allemaal nieuwe en mooie dingen en geniet daar zichtbaar van, volgens mij verheugd hij zich er ook op als hij naar de gamma of de praxis gaat. Voor hem is het iedere keer opnieuw een schoolreisachtig uitje. Hij glundert aan alle kanten als hij zich tussen de bouten en schroeven begeeft en wil het liefst iedere gang van boven tot onder bekijken. Het komt wel eens voor dat we op de terugweg “even snel” naar de gamma gaan en met tegenzin slenter ik gapend achter vriendje aan  terwijl ik heel vies om me heen kijk naar de stinkende en kleurloze rommel die in de schappen ligt. Wanneer we thuis aankomen is hij in de weer met zijn nieuw gekochte tools en lig ik uitgeblust op de bank, wat een hel, dat moet verwerkt worden.
Onvoorstelbaar hoe hij het daar leuk kan vinden.

Klussen is zowel het werk als de grootste hobby van vriendje en wanneer ik hem na werktijd kwijt ben, weet ik waar ik hem zoeken moet. Vriendje vraagt iedere week hoopvol of ik zin heb om mee te gaan naar de bouwmarkt, maar met het drukke leven van mij heb ik daar jammer genoeg nooit geen tijd voor, ik heb altijd 100 andere dingen die ik écht even moet doen. Televisie kijken of computeren, maar die details vertel ik hem beter niet.

4ef1207f8fb5987a9a1587a331ba47aaVandaag was het anders want wanneer ik vandaag mee zou gaan mocht ik verf uitzoeken voor mijn eigen-kamer muur. YES! Na een half uur 5 weken zeuren, heb ik hem dan toch overgehaald, de muur van de kleine kamer mag roze!! Wauw!!
Enthousiast klappend stond ik in de rij bij de kassa van de bouwmarkt met mijn prinssenroze verf te wachten tot vriendje zijn schroeven en bouten bij elkaar had verzameld.

“Dan zal ik kijken dat ik je donderdag die muur verf”
De grapjas.

Woorden als morgen of volgende week zijn geen woorden die in mijn woordenboek voorkomen. Wanneer ik iets wil, ken ik enkel het woord “nu”. NU NU NU NU NU NU NU!!! Dus toen het buiten al donker aan het worden was heb ik vriendje in 5 minuten 3 uur tijd over gehaald om dan toch vanavond heel romantisch samen de muur mooi roze te verven!!! Hieperdepiep hoera!!!!!

5 gedachtes over “als je iets doet, doe het dan roze

  1. Lekker rustig kleurtje;) En weet je wat pas leuk winkelen is? Action op zaterdagmiddag. Daar moet je gewoon tijd voor nemen en enrom genieten van iedereen die wél haast heeft. Gratis humor!

    Liked by 1 persoon

  2. Zo zie je dan ook maar weer hoe mannen achter de vrouw hollen in de hema hahahahaha.
    Ieder zijn ding zeg ik altijd.
    Maar toch leuk dat je vriend hebt kunnen overhalen om je muur in het roos te schilderen.

    Aum Shanthi

    Liked by 1 persoon

  3. ja ik hou van rust en regelmaat. Prinsessenroze paste precies bij die behoefte! Action op zondag middag blijf ik weg, het zijn meer de andere mensen die om mij lachen ipv ik om hun. Word altijd zo adhd’erig van drukte in de action.

    Like

Geef een reactie

