adhd en reizen, nee bedankt

Wanneer je tussen de 20 en de 30 jaar bent, moet je verre reizen maken. Bijvoorbeeld naar Friesland, zeeland, Texel of zelfs nog verder, Oostende ofzo. Om me heen worden de koffers ingepakt en gaan mensen dagen, weken of zelfs maanden lang op reis. De jonge en de wilde jaren, nu heb je de kans, er zijn nog geen kinderen, de studie is afgerond, het geld is daar en ja dan gaan we massaal op reis, we willen de4d7b4e23247819f0748a0eb1c83da518 wereld zien. Er worden dure camera’s gekocht en er verschijnen de meest perfecte vakantiefoto’s op Facebook.

Bij mij is daar iets mis gegaan. Ik houd helemaal niet van reizen terwijl ik toch zeker wel al 25 ben en dan toch zeker Turkije en Spanje al minimaal 1 keer zou moeten hebben gezien. Maar niets is minder waar, het idee dat ik langer dan een uur 2 uur in de auto moet zitten maakt me onrustig en nerveus en mijn reiszin vergaat al helemaal wanneer ik ergens langer dan een kwartier half uur moet wachten.
Mijn ouders zijn 3 keer met ons op vakantie geweest, ik heb Drenthe, Zeeland en Groningen gezien. Daarna hebben ze er een punt achter gezet. Met mij gingen ze niet meer op vakantie. Ik heb zo’n hel van de heen en terugreizen gemaakt, dat mijn ouders wensten dat ze me af hadden gestaan ter adoptie. Vanaf toen brachten we de vakanties thuis door, ik heb daar nooit geen problemen mee gehad en die traditie heb ik met liefde doorgezet, want waarom zou je uren moeten reizen als je op het mooiste plekje van de wereld woont.

13 gedachtes over “adhd en reizen, nee bedankt

  1. Yes, ik ben niet de enige die niet zo’n reisfreak is! Ik houd ook niet van lang reizen, maar als ik er eenmaal ben wel. Ik vind in de auto zitten voor 9 uur niet echt erg, maar je hoeft mij niet in een vliegtuig te zetten. Brrr.
    Xoxo

    Liked by 1 persoon

  2. Nee hoor, de vakantie zelf vind ik prima, heerlijk zelfs. Als ik er eenmaal ben hoor je me niet klagen, 1 groot feest, polonaise sjinkelalaboem maar de heen en terugreis kan ik mentaal niet aan.

    Like

  3. Wat leuk, dankjewel voor je reactie! halleluja, ik ben het helemaal met je eens want als je er eenmaal bent is het goed! Het is het reizen wat ervoor zorgt dat ik liever thuis blijf!

    Like

Geef een reactie

