een apotheek zonder adhd medicatie is geen apotheek maar een drogisterij

En dan heb ik me erbij neergelegd dat ik komende 2 weken medicatie zal gebruiken, dan heb ik me erbij neergelegd dat ik een hogere dosis ga nemen, dan heb ik me erbij neergelegd dat medicatie misschien inderdaad kan helpen, dan ga ik misschien op het laatste moment naar de apotheek om daar braaf mijn nieuwe recept op te halen en dan staat daar een zeekoe die het niet mee wil geven. Mijn broek zakte af en even was ik stil.

Tel tot 10 Martha, tel tot 10. Zo rustig mogelijk heb ik proberen te roepen dat ik toch zeker wel nu mijn recept mee kan krijgen6042bdbd242d9bb0284c785dc8d91819. Toen ze het alsnog niet mee wilde geven had ze haar hand waarschijnlijk al klaar liggen op de alarmknop onder het bureau voor als ik nog bozer zou worden. Morgen om 12u. kun je het ophalen zei ze me  voor de zevende keer alsof ik dat de eerste zes keer nog niet gehoord had.
Maar ik moet ze NU hebben! (wat een leugen was omdat ik ze al 4 uur geleden had moeten hebben). Ik heb het nu niet, zei ze met de stem die ze waarschijnlijk op de training “omgaan met agressie” had geleerd.
Hoe kan een apotheek die vol ligt met medicatie nu geen medicatie hebben?! De vorige keren kreeg ik het toch ook gewoon gelijk mee?!
Nee, ik kan het je niet meegeven ik heb de medicatie niet voorradig.

Ze snapte er helemaal niks van, dit was absoluut niet mijn schuld. Dit had er niks mee te maken dat ik dat recept woensdag al in mijn tas had zitten en dat ik het tot het laatste moment had uitgesteld, nee de fout lag overduidelijk bij hun, dat wist ik zeker. Ik trok mijn broek terug op, heb het oogcontact verbroken, heb me boos omgedraaid en zei nors dat ik het morgen om 12u. wel zou komen halen. Het was voor mij duidelijk, met die vrouw was echt geen land te bezeilen.

7 gedachtes over “een apotheek zonder adhd medicatie is geen apotheek maar een drogisterij

  1. Ja dat is fascinerend, he! Ik heb ook al meermalen akkefietjes gehad aan de balie bij de apotheek. De leukste was: ik had een auto-ongeluk gehad en mijn medicijnen waren verdronken in een plas benzine die vrij was gekomen. Dus twee dagen later ging ik -met een nieuw recept van de desbetreffend arts- nieuwe medicijnen halen. “O die oude waren nog helemaal niet op, u moet wel netjes omgaan met uw medicijnen he, het is geen speelgoed!”. Ooo-kee.

    Liked by 1 persoon

  2. Oooh ze kunnen zó verschrikkelijk zijn bij apotheken! =/ die bij mij in de buurt, daar maakt het ze niks uit of de hele wachtruimte vol zit/staat/loopt, er zijn hooguit 2 van de 5 balie’s in gebruik en de rest van het personeel blijft lekker thee drinken -_-”
    [er werken ook wel lieve mensen hoor 🙂 alleen zijn die er niet altijd :p ]

    Liked by 2 people

  3. Ja! Haha! Gruwelijk vervelend he!!! En ze zijn zo langzaam! Het kan toch niet moeilijk zijn om de la open te trekken om daar een paar doosjes uit te pakken, een stikker te plakken en mee te geven, maar blijkbaar moet het aan alle kanten worden gecontroleerd want stel je voor dat ik ineens op magische wijze adhd-vrij zou zijn geworden, dan heb ik natuurlijk geen recht meer op medicatie dusja, kijk maar goed na of mijn recept nog wel klopt..

    Like

  4. Lees onderstaande keuzemogelijkheden eerst goed door voordat u een keuze maakt.

    A. Dat ik de vrouw van de apotheek niet over de toonbank heb getrokken
    B. Dat ik niet zelf naar achter ben gelopen om even zelf mijn medicatie te pakken
    C. Omdat ik toch maar naar psychiater2 heb geluisterd en me neer gelegd heb bij medicatie
    D. Alle bovenstaande antwoorden zijn correct
    E. Alle bovenstaande antwoorden zijn incorrect

    Like

Geef een reactie

