adhd psychiater 2

Adhd, ik heb het goed te pakken, dat moge duidelijk zijn, waarschijnlijk chronisch.

Bij een nieuwe psycholoog hoort een nieuwe psychiater en daar ben ik gisteren geweest. Kiekeboe. Hij had de pom poms bij zich en de spandoeken hingen aan de muren, go ritalin stond er in roze glitterletters opgeschreven. Hij danste in het rond met een fanfare achter zich aan en had gedacht dat ik met hem mee zou dansen, maar dat deed ik niet. Medicatie zie ik helemaal niet als de beste oplossing. Natuurlijk gebruik ik medicatie ik zou gek zijn om daar geen gebruik van zou maken, maar ik zie het niet als de oplossing.

e6e36513d58aced524c74d157c491136Hij zal het vast niet verkeerd bedoeld hebben, het was best een aardige man, hij had waarschijnlijk het beste met me voor, maar toen psychiater2 tegen mij zei dat ik een erge vorm van adhd heb, dat ik het zonder medicatie niet ga kunnen en dat ik niet moest denken dat me alles aan zou komen waaien (pardon, je maakt een grapje?! nee, dat zei die echt, au) sloeg ik alle deuren en ramen dicht, de rolluiken gingen omlaag en het leger stormde naar buiten, klaar voor de aanval. Bij mij kwam niks meer binnen, ik was alleen nog maar heel erg verdrietig en gekwetst boos en dat heeft die geweten.

Impulsief: Check. Overduidelijk adhd, geen twijfel over mogelijk, kan haar impulsen duidelijk niet beheersen.

Met natte wangen, open gekrabde nagelriemen en een nieuw recept heb ik de muziek in de auto opengedraaid en heb ik het gaspedaal ingestampt. Holladijee ik heb aadeehaadee.

18 gedachtes over “adhd psychiater 2

  1. En van je hela-hela-hela-ho-la-la.

    Dat lijkt me dan nog het enige voordeel aan ADHD: dat je, áls je het wilt vieren, in elk geval enthousiast de polonaise in kan.

    En serieus: het klikte dus niet met de nieuwe psych? Toch altijd een essentieel dingetje, dat je in elk geval een beetje op dezelfde lijn zit. Wat is nu het vervolgplan? (Als ik te veel vraag moet je me trouwens gewoon negeren hoor).

    Liked by 1 persoon

  2. ja aan enthousiasme geen gebrek, ik ben de stater van iedere polonaise. Ik kan zelfs in mijn eentje de polonaise lopen. Laat mij op je feestje komen en de kamer is gevuld.
    Vervolgplan is dat ik braaf doe wat psychiater2 zegt omdat ik alleen dan uiteindelijk langer werkende concerta kan krijgen die ik dan weer lekker la-la wanneer ik dat wil kan slikken. en aangezien de apotheek mijn zelfgeschreven recepten niet accepteert, zal ik wel met hem mee moeten werken. En psychiater en ik hoeven niet perse op 1 lijn te zitten, hij is enkel mijn dealer, ik heb niet zoveel met hem van doen. Psycholoog2 en ik moeten op 1 lijn zitten maar de gesprekken met hem laten nog even op zich wachten. Wie weet dat hij en ik en de fanfare samen dansend en zingend door het gebouw gaan lopen terwijl we overal confetti rondstrooien. Wat een feest wat een feest! Ben ik in april misschien toch nog adhd-af.

    Like

  3. Luldebehander2 haha!! Arme man, volgens mij heeft hij het gewoon ook niet zo getroffen met mij.
    Het voelt een beetje alsof ik op een op stier zit en ondanks mijn geweldige rodeo kunsten, want ja die heb ik echt wel, krijg ik het niet voor elkaar om die stier te beleren en te laten doen wat die zou moeten doen, hiehaaa.
    Hij denkt dat ik mijn impulsiviteit en hyperactiviteit niet zelf kan leren beheersen en hij denkt ook niet dat ik morgen opsta met het dubbele concentratievermogen. (Moet ik hier nog aan toevoegen dat hij ook niet denkt dat ik volgend jaar adhd vrij ben of is die informatie overbodig?) Ik ben naar de ggz gegaan voor hulp omdat als ik zo door ga ik waarschijnlijk verder van huis ben dan alleen adhd. XD Dus na het gesprek woensdag heb ik besloten dat ik anders misschien gewoon iets meer mag gaan meewerken omdat het anders ook niet gaat werken. Bij het volgende gesprek geef ik het leger een dagje vrij. Jij hebt ook adhd toch, hoe doe jij dat?

    Like

  4. De vraag is dan of je dat moet leren beheersen. Dingen zijn zoals ze zijn. Zodra ik accepteerde dat mijn huishouding nooit fantastisch gaat zijn heb ik veel meer rust.

    Kijk weet je, t gaat hoogstwaarschijnlijk niet weg. Je kunt handvaten krijgen. En dat kan met behulp van medicijnen. Maar uiteindelijk zou het fijn zijn dat je het ook zonder kan. Dus dat je bijvoorbeeld de medicijnen hebt ter ondersteuning om te kijken wat voor jou werkt. En zo tackel je elke moeilijkheid per stuk. En bij heel veel zul je ontdekken, ‘shit hier kan ik gewoon fuckerdoodle aan veranderen.’

    Ik heb dan het hyperactieve niet. Maar wel de moeilijke concentratie. En de prikkelgevoeligheid. En ja, wat helpt mij? Ik heb geen ritalin. Als iemand tegen me praat en ik volg het niet omdat ik genoeg heb aan mijn eigen prikkels dan zeg ik t.

    Liked by 1 persoon

  5. Oh ik drukte per ongeluk al op verstuur.

    T is voor mijn doen vroeg dus mijn brein slaapt nog half en ik kan dus nog niet zo goed herinneren waar ik het moeilijk mee heb en hoe ik daar mee om ga. Maar bijvoorbeeld, mijn dag ritme is dus vet raar. En dan zeggen mensen ‘bla bla bla’. Maar ik probeer dat te negeren. Want ik heb al heel vaak geprobeerd om een normaal ritme te krijgen. En het lukt me niet.

    Wij zijn gewoon net iets anders. En komen daarom minder makkelijk mee in hoe de wereld werkt. Maar laat je niet gek maken, accepteer, en communiceer gewoon over wat je moeilijk vind. En mijn beste advies: fuck ‘m all!

    Liked by 1 persoon

  6. We hebben allemaal wat, we zijn allemaal speciaal (helaas is een stempel vaak negatief) en met onze specialiteiten kunnen we weer wat voor anderen betekenen. Maar helaas passen sommige speciale kanten van jou of mij niet in deze huidige maatschappij. En omdat we ons moeten aanpassen, zetten ze ons maar aan de pillen. Wat een wereld! Af en toe is dat wat de afbeelding zegt helemaal niet zo’n gek idee 😉 Sterkte!

    Liked by 2 people

  7. Je dealer, haha! Wat een gedoe ook altijd, al die mensen die altijd zo goed weten wat het beste voor je is. Hoop dat psych2 en jij in elk geval wel op één lijn zitten, qua. Uiteindelijk vraag je ook weer niet voor niets hulp.

    Liked by 1 persoon

  8. Ja voor aambeien of aartswormen zou ik er niet naar de ggz toegaan he, dus daar heb je helemaal gelijk in, ik ben niet voor niet hulp gaan zoeken enn ik denk nog altijd dat psycholoog en ik de perfecte match zullen zijn.

    Like

  9. Misschien, grotendeels heb je gelijk maar het is niet alleen dat ik in de maatschappij moet passen maar meer omdat ik dat graag wil en ik heb er zelf last van. Ik ben 25, ik kan niet mijn mening in het rondstrooien als confetti zonder rekening te houden met de gevoelens van anderen en ik ben door mijn adhd zo gespannen dat ik rug en nekklachten heb en ik klem mijn kaken door de spanning overdag en ’s nachts zo hard op elkaar dat ik ook last van mijn kiezen en mijn kaken heb. Ik ben pedagoog. Ik hou van mijn leven ik zou niet helemaal voor altijd op ieder moment van de dag zonder mijn adhd willen omdat ik soms echt van mezelf met mijn adhd houd, feestjes zijn door mijn adhd altijd het einde en ik vind het heerlijk om in het rond te fladderen, maar de nadelen die ik ervan ervaar, zou ik ook in wonderland ervaren en dus zou ik ook in wonderland op zoek gaan naar chesire kat om me tips te geven.

    Liked by 1 persoon

  10. Ik denk dat het nog wel eens onderschat word hoe heftig ADHD kan zijn om te hebben. Het is idd niet alleen een beetje hyperen hier en daar. Sommige dingen zijn gewoon echt heel vervelend. Dat jij zelfs lichamelijke klachten er van hebt joh. Misschien is t een beetje zo, je strooit heel de dag glitters, en glitters zijn supermooi, maar soms verblinden ze je en zijn ze even teveel aan je ogen. Dus hoe controleer je wanneer je glitter gooit? Of hoe zet je een zonnebril op als je toch al enorm aan t glitteren bent? Ik heb het antwoord niet. Ik hoop dat je het voor jezelf vind. En ook dat je voelt van binnen dat het niet een defect is dat je een glitterbommetje bent , dat je heel mooi en lief bent, dat je net zoveel waard bent als ieder ander.

    Liked by 2 people

  11. Jij bent zo lief, dankjewel, jij maakt de wereld echt een beetje mooier gewoon door te bestaan! Ach weet je ik ben stiekem ook wel een beetje van de diepe dalen en de hoge pieken. Dus een beetje minder mopperen en een beetje meer relativeren kan ook geen kwaad, er zijn wel ergere dingen dan een beetje adhd en als ik dan hoor dat jij het er ook gewoon mee doet en helemaal zonder medicatie?! Super goed! En trouwens, over 3 kwartier begint k3 zoekt k3!!

    Liked by 1 persoon

  12. Aaaawwww *rode wangtjes* hihi ☺
    Ik hoef door mijn epilepsie die mij af heeft gekeurd ook niet zo vaak de wijde wereld in. Dat maakt het wel makkelijker. Dus ik vind het heel knap hoe je het doet!

    Over 5 jaar ben je net zo’n oud en wijs wijf als mij en dan is alles goed gekomen! (Btw dat is bullshit want bij mij gaan ook veel dingen mis. Vandaag is alleen mijn geheugen een beetje te pudding om te herinneren wat er misgaat, terug naar coma stand in 3.. 2.. 1..) liefs!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

