adhd en boodschappen doen

bd1b0fba4a32637321aa79a0222468d7Boodschappen doen… Ik krijg het al warm bij het idee. En al helemaal de weekboodschappen. Ik bagger liever in de stromende regen door de modder en de blubber tijdens een bootcamp dan dat ik met een winkelkar de supermarkt moet trotseren.
Omdat vriendjelief weet dat mijn hartslag naar 180 stijgt op het moment dat ik de winkel binnenloop en de rij bij de kassa zie, hebben we een mooi compromis gevonden: Hij doet de boodschappen en ik blijf thuis. Ideaal.
Alleen vindt vriendjelief dat nu ik vakantie heb/afgestudeerd ben, ik best de tijd heb om boodschappen te doen….

Wablief?
Zei die dat?
Ja dat zei die echt.

Halleluja..

En dus ging ik vandaag met mijn zelfgemaakte boodschappenlijstje naar de supermarkt toe. Door het poortje, met het mandje hopend om vooral geen bekenden tegen te komen aangezien ik me toch niet kan focussen op iets anders dan dat wat ik nog moet pakken en ik alles dat ik denk, ook hardop tegen mezelf moet mompelen en ook al mopper ik hardop op mezelf dat ik niet alles hardop moet mompelen, blijf ik het toch doen want ik heb het hardop praten tegen mezelf nodig om me een weg te vinden door de supermarkt. Koekoek.
Dat stukje Martha houd ik liever voor mezelf.

boodschappen doenToen ik bij de kip stond bedacht ik me dat ik de tomaten was vergeten en toen ik bij de tomaten stond bedacht ik dat ik de diepvrieserwten niet moest vergeten en toen ik bij de erwten stond zag ik dat ik het brood nog moest pakken en toen ik het brood had gepakt bedacht ik me dat ik de kip niet moest vergeten, terug bij de kip was er zoveel kip te zien dat ik me afvroeg welke kip ik nu weer moest pakken. Hoeveel gram was het ook alweer? Staat op je lijstje! Concentreer je, kom op. Focus. Oh de mix voor de tandoori… Waar is de mix voor de tandoori dan? Daar is wel de mayanaise, die was toch ook op? En wc papier? Wáárom al die keus?! Broodjes zijn wel lekker om mee te nemen. En dus terug naar de broodjes. Broodje met pindakaas, pindakaas is op, waar ligt de pindakaas. Martha, je lijstje, je hebt een lijstje, wat staat er op je lijstje? Oja, kip, ik heb nog geen kip. En tandoori mix, ik heb ook nog geen tandoori mix… Misschien toch ook maar voor de zekerheid gele rijst meenemen, volgens mij hebben we die niet… Oh fijn daar is de tandoori mix. En nu? Concentreer je Martha. Je lijstje, je hebt een lijstje. Juist, een groentepakket voor morgen, die heb ik ook nog niet gepakt. Was niet ook de chocopasta bijna op?
Ik voel mijn onrust toenemen en ik begin steeds meer met mijn kaken op elkaar te klappen, te knippen met mijn vingers en te klakken met mijn tong: koekoek.
Geen bekenden, geen bekenden, asjeblieft geen bekenden. Martha kom op, nog even, nog heel even je bent er bijna. Concentreeeer je nu even!

Thuis aangekomen bleek ik de kip te zijn vergeten en zag ik dat we nog drie pakken gele rijst in de kast hadden staan.

Adhd? Wie? Ik?

31 gedachtes over “adhd en boodschappen doen

  1. Hahaha, dit is zo herkenbaar dat ik het zelf had kunnen schrijven :’). Normaal doe ik de weekboodschappen met mijn vriend en dan gaat het wel goed. Maar nu werkt hij veel dus doe ik de boodschappen in m’n uppie; wat een ellende.

    Liked by 1 persoon

  2. Ah zo herkenbaar dit haha. Het is net zoals comments achter laten. Sommige mensen schrijven een leuk samen hangend verhaal. Bij mij is het een chaos aan woorden.

    Liked by 1 persoon

  3. Hahaha! Ja boodschappen doen is ect niet leuk, je hebt het goed geregeld als je ze bijna nooit hoeft te doen! Ik vind het zo leuk dat jullie e erin herkennen! En inderdaad de belangrijkste dingen vergeten, dat je denkt, hoe kan dat nu weer?!

    Like

  4. Haha ja de chaos hoort er ook een beetje bij he!! (Net als het enthousiasme: ik word zo vrolijk van de reacties!!!) Ik vind het geen probleem dat het jouwe een chaos van woorden is! Wat leuk dat je je erin herkent en erop reageert! Dankjewel!

    Like

  5. Haha! Top stukje! Geen adhd hier maar alsnog dit gevoel, van alles vergeten en altijd strontchagrijnig door die winkel banjeren. Vooral ook een hekel aan alle mensen in de winkel. Baby’s, schreeuwende tieners, langzame bejaarden.. iedereen kan het ontgelden 🙂

    Liked by 1 persoon

  6. Wow, je bent niet alleen! Weet je wat nog erger is? Boodschappen doen OP VAKANTIE IN HET BUITENLAND! Daarom ga ik liever naar de markt. Gek genoeg is dat veel overzichtelijker!

    Liked by 1 persoon

  7. Ik doe nooit zelf de boodschappen, want ik woon nog thuis en mama doet het (: Maar ik werk als caissière in de supermarkt en je bent echt niet de enige die niet van boodschappen doen houdt hoor. Ik heb vaak mensen aan de kassa die nog even iets willen pakken, want dat zijn ze nog vergeten en dan weer met 3 verschillende dingen terug komen haha.

    Liked by 1 persoon

  8. Ja je hebt gelijk!! Boodschappen in het buitenland is nog erger! Je hebt geen idee waar alles ligt!!! Moet alles zoeken, kan niks lezen en je verstaat niemand!!!
    Maar de overprikkeling die de markt met zich meebrengt zorgt er bij mij een beetje voor dat ik binnen 5 minuten alle symptomen van speedgebruik vertoon en dus ontwijk ik die liever ook hoewel ik het van een afstandje altijd super gezellig uit vind zien. 🙂

    Like

  9. Dankjewel voor je leuke reactie!
    Ik moet heel erg eerlijk zeggen dat ik de mensen die dat bij de kassa doen vervloek…. Het wachten in de rij bij de kassa met al dat gepiep om je heen vind ik minstens zo erg als het boodschappen doen zelf.

    Like

  10. Boodschappen doen is echt ’t meest stomme dat er bestaat (iig nu, tot aan de volgende klus die ik moet doen, dan is die het stomste). Felle lichten, soms ga je op verkeerde tijden en dan beweegt er op elke vierkante centimeter wel iets. Concentreren. zoeken. Nadenken. Blegh! Blegh x 100!

    Liked by 1 persoon

  11. Mijn reactie staat er niet meer bij, maar geeft niks. Helemaal mee eens! Tot aan het komende uur eventjes, nu moet ik heel veel afwas doen, dus dit is nu even het stomste. Straks de boodschappen weer!

    Heerlijk warrig breintje heb je, lastig soms he! Maar daardoor ben je hoogstwaarschijnlijk awesome! Want kijk, je kunt niet super georganiseerd en super awesome zijn, dat past niet!

    Liked by 1 persoon

  12. Haha ja echt he! Ik had niet verwacht dat zoveel mensen zich in dat verhaal zouden herkennen! We zijn nog niet zo raar als dat we onszelf soms vinden! Haha!

    Like

  13. Tja.. Heb ik dat ook? Toch wel denk ik. Ik, en de supermarkt mederwerkers zijn er ondertussen al aan gewend dat ik tig keer door een zelfde pad sta en toch veel langer voor een multiple choice vak sta te staren of 6 x aan de zelfde flessen wasverzachter sta te ruiken omdat ik niet kan kiezen. Laatst mn deo’s geteld.. 16sts in de kast maar wc papier was op 🙈

    Liked by 1 persoon

  14. Dankjewel voor je reactie, dat heb ik ook!! Aan het wasmiddel enzo ruiken of die wel lekker is en dan niet kunnen kiezen en mezelf gek maken dat ik gewoon eentje moet pakken enzo! Haha!

    Like

  15. Zo grappig herken dit heel goed maar ik heb geen adhd. Ik ben dyslectisch. Kan heel mooi lijstje maken, altijd zelfde winkel en nog loop ik kriskras door de winkel. Thuis aan gekomen ben ik als nog wat vergeten.

    Liked by 1 persoon

  16. Haha high five!! Dankjewel voor je lieve reactie, wat leuk dat je je erin herkent, vind ik altijd fijn om te lezen! Ben blij dat ik niet dyslectisch ben, lijkt me ook dodelijk vermoeiend en dan iedere keer uitleggen waarom er zoveel spelfouten in je verslagen staan, boe!

    Like

Geef een reactie

