ik heb adhd, nou en

Er waren 2 dingen waar ik met het adhd onderzoek bang voor was.
1. Dat er geen adhd uit het onderzoek zou komen.
2. Dat er adhd uit het onderzoek zou komen

Ik kan je uit ervaring vertellen dat wanneer je met die 62edfe02f8f11d2aabe75da4ff182772instelling een onderzoek ingaat, het alleen maar kan tegenvallen. Wanneer je aan de buitenkant mijn binnenkant had kunnen zien, was waarschijnlijk het mortuarium gebeld en met mijn staart tussen de benen ben ik terug naar huis gegaan.

Het heeft even geduurd, er zijn een heleboel gesprekken met lieve mensen overheen gegaan, maar uiteindelijk heb ik er dan toch mijn weg in weten te vinden.
Ik had zoveel vragen en zoveel twijfels over mezelf dat ik de eerste dagen na het gesprek alleen maar op de bank kon hangen met een hoofd vol met modder. Beetje bij beetje trok ik bij en werd ik meer en meer weer mijn vrolijke ik.
Afgelopen vrijdag heeft mijn lieve en veel te geduldige docent mijn laatste angst weggenomen.

Martha je doet hard je best en je hebt ook altijd hard je best gedaan. Je kan niet nog meer je best doen dan dat je nu doet. Je hebt adhd en zolang je tegen jezelf blijft zeggen dat je niet genoeg je best doet, ga je jezelf nooit goed genoeg vinden. Wanneer ik maar 1 been heb kan ik geen marathon in een uur rennen, ook niet als ik heel hard mijn best doe.

Het was een warme knuffel van woorden waar ik me nu nog altijd graag in duw om opnieuw en opnieuw en opnieuw de warmte van de woorden te voelen. Ze verdiend een lintje, echt.

2 gedachtes over “ik heb adhd, nou en

  1. Ja echt hoor, aan haar heb ik deels mijn diploma te danken, zij heeft in het laatste jaar zoveel voor me gedaan. Echt waar, zulke mensen maken de wereld een beetje mooier, net als jij!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

